از کشف ۳۷ وسیله نقلیه مسروقه تا انهدام شبکه سارقان سریالی منازل تهران

تهران- ایرنا- کشف و توقیف ۳۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه، پلمب ۲ سفره خانه متخلف و انهدام شبکه سارقان سریالی منازل از جمله خبرهای مهم امروز/یکشنبه/ پلیس تهران است.

 به گزارش ایرنا از روابط عمومی پلیس تهران، سرهنگ سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد پلیس استان تهران از کشف و توقیف ۳۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه خبر داد و گفت: در ۴۸ ساعت گذشته نیروهای گشت انتظامی یگان امداد پلیس تهران در تیم های مختلف خودرویی و موتوری، برای نظم بخشی در سطح شهر و تامین امنیت عمومی به پلیس های تخصصی اعزام شدند.

وی با اشاره به کشف ۱۰ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گشت زنی های هدفمند، ادامه داد: در این رابطه هفت دستگاه خودروی سواری و سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه که در مکان های خلوت به صورت رها شده بود، کشف و پس از انجام تحقیقات اولیه تحویل کلانتری های پلیس پیشگیری تهران شد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران ابراز داشت: گشت های انتظامی یگان امداد فاتب در مکان های مختلف سطح شهر به ویژه ورودی های شهر تهران مستقر شد و طی انجام عملیات های مختلف پلیسی، ۲۷ دستگاه خودروی تحت تعقیب را توقیف کرد.

این مقام انتظامی توضیح داد: راننده و سرنشینان خودرو های توقیفی طبق دستور قضائی برای سیر مراحل قضائی تحویل پلیس تخصصی مربوط شد تا به مرجع قضائی معرفی شوند.

بازداشت دندانپزشک حامل سلاح جنگی 

وی همچنین از دستگیری دندان پزشکی در گشت زنی های ماموران خبر داد که یک قبضه سلاح جنگی همراه داشت.  

سرهنگ آدینه وند در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: روز گذشته ماموران گشت انتظامی یگان امداد پلیس تهران حین گشت زنی در محدوده امامزاده حسن(ع) متوجه می شوند فردی در داخل خودرواش که در کنار خیابان متوقف شده بود، در حال استعمال مواد مخدر است که برای بررسی تغییر مسیر داده و به خودرو نزدیک می شوند.  

وی با اشاره به اینکه متهم پاسخ درستی به سوالات ماموران نمی داد، عنوان کرد: در بررسی های بیشتر از داخل خودرواش مقداری مواد مخدر و یک قبضه سلاح جنگی و تعداد ۱۰ فشنگ کشف شد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران ابزار داشت: تحقیقات اولیه برای احراز هویت متهم آغاز و متهم با نشان دادن کارت هویتی اش خودرو به ماموران داندانپزشک معرفی کرد.

وی گفت: متهم به همراه اموال مکشوفه برای تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران کلانتری پلیس پیشگیری قرار گرفت.

این مقام پلیسی در پایان از شهروندان خواست: هر گونه موضوع و اخبار مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۲ سفره خانه سنتی متخلف 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران هم از دستگیری ۲ متصدی متخلف سفره خانه های سنتی خبر داد و گفت: با دستور مقام قضائی این سفره خانه ها پلمب شدند.  

سرهنگ‌ "نادر مرادی" در توضیح این خبر، بیان داشت: در راستای ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی تهران، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با به کارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار قرار دادند.

وی عنوان کرد: در این طرح روز گذشته از تعدادی سفره خانه های سنتی و قهوه خانه ها در سطح شهر تهران بازدید که ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران به رفتار متصدیان ۲ واحد های صنفی در حوالی خیابان شریعتی و بلوار اشرفی اصفهانی تهران مشکوک شدند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران توضیح داد: متصدیان سفره خانه ها با نیمه باز گذاشتن درهای ورودی و خروجی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن پذیرای از مشتریان خود و استعمال قلیان این محل را به پاتوقی برای افراد مجرم و انجام برخی رفتارهای هنجارشکن کرده بودند که با اخذ دستور قضائی پس از ورود به این سفره خانه ها به علت تخلفات صنفی هر ۲ واحد صنفی پلمب شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متصدیان این سفره خانه ها برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا حفاظت از سلامتی شهروندان از اولویت های اصلی پلیس است و از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

انهدام شبکه سارقان سریالی منازل تهران و سایر استان ها 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سردسته باند سارقان سریال منازل با تلاش کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران خبر داد و گفت: متهم به ۱۰۰ فقره سرقت در تهران و سایر استان ها با همکاری همدستانش اعتراف کرد.  

سردار «علیرضا لطفی» اظهار داشت: چندی قبل مرد جوانی طی تماس با پلیس ۱۱۰ از سرقت خانه اش توسط چهارمرد شکایت و اظهار کرد، ساعت حدود ۸:۳۰ دقیقه شب در حالی که پدر و مادر سالخورده ام در خانه شان در محدوده خیابان ولنجک حضور داشتند، چهار سارق با تخریب در ورودی وارد خانه شدند و یک کیلو طلا، مقداری پول و تعدادی از وسایل با ارزش خانه را به سرقت بردند.

وی عنوان کرد: به دنبال اعلام این خبر، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن را آغاز و در بررسی های از محل سرقت و جغرافیای محل حادثه، تصویر غیر واضحی از سارقان و خودروی آنها به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از آنجایی که احتمال می رفت اعضای این باند سرقت های مشابه دیگری را هم مرتکب شده باشند، کارآگاهان به سراغ گزارش سرقت از خانه های تهران رفتند. با بررسی پرونده های مشابه و تصاویری که دوربین های مداربسته محل این سرقت ها گرفته شده بود، موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه ای خانه شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با بدست آمدن هویت سارق جوان به نام حمید، کارآگاهان در ادامه بررسی ها دریافتند وی پس از آزادی از زندان باند جدیدی را تشکیل داده و نام خودش را نیز در این باند گذاشته است.

سردار لطفی ادامه داد: وی و اعضای باندش که به صورت ۴یا ۵ نفره راهی خانه ها می شدند، در بعضی از سرقت ها از سلاح گرم استفاده کرده بودند و سرقت هایشان را در تهران و چند استان دیگر مرتکب شده بودند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند با خودرو های سرقتی، در صحنه سرقت حاضر می شدند، اضافه کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه سردسته این باند در محدوده شهرستان فردیس شناسایی شد و از آنجایی که اعضای این باند مجهز به سلاح گرم بودند، مخفیگاه متهم به صورت نامحسوس تحت کنترل در آمد.

رئیس پلیس آگاهی تهران توضیح داد: مراقب های ویژه پلیسی ادامه داشت تا اینکه با هماهنگی های قضائی، حمید به همراه زن جوانی که او نیز در خصوص فروش اموال سرقتی با سردسته باند همکاری داشت، در عملیات پلیسی بازداشت شد.

این مقام ارشد پلیسی یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی اموال مسروقه به ارزش تقریبی بیش از ۲۰ میلیارد ریال، به همراه یک قبضه سلاح جنگی با ۱۴فشنگ کشف و هر ۲ متهم به همراه اموال مشکوفه به پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند.

سردار لطفی ادامه داد: سر کرده باند پس از انتقال به اداره هفدهم این پلیس به ۱۰۰ فقره سرقت با همکاری سایر همدستانش اعتراف و اظهار کرد که در بعضی از سرقت ها از سلاح گرم و سرد استفاده می کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha