هوای خراسان رضوی رو به گرما می‌رود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در این استان از امروز پنجم اردیبهشت رو به گرما گذاشته تا روز سه‌شنبه آتی هفتم همین ماه به بالاترین حد خود در طول هفته جاری افزایش یابد.

آیدا  فاروقی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس دمای هوای  مشهد مرکز خراسان رضوی تا روز سه‌شنبه آتی به ۳۴ درجه ساتنتیگراد خواهد رسید.

وی بیشینه دمای امروز هوای  مشهد را ۲۹ درجه اعلام کرد که نسبت به دیروز دو درجه گرمتر است. 
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی کمینه دمای دیشب هوای مشهد را نیز ۱۴ درجه ذکر و بیان کرد: دمای هوای مشهد برای سه‌شنبه شب آتی با شش درجه افزایش نسبت به دیشب، ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: وزش باد در سطح خراسان رضوی،  افزایش ابر و بارشهای پراکنده همراه با رعد و برق در مناطق کوهستانی نیمه شمالی این استان دیگر پدیده‌های جوی پیش‌بینی  شده برای عصر امروز در خراسان رضوی هستند. 
فاروقی گفت: وضعیت جوی خراسان رضوی ظرف روزهای آتی هفته جاری گذر متناوب ابر در آسمان و برای روزهای پایانی هفته فعالیت سامانه بارشی همراه با جو ناپایدار پیش‌بینی می‌شود. 
وی بارش هشت میلیمتری باران در جغتای واقع در غرب خراسان رضوی را دیگر پدیده جوی ثبت شده ظرف ۲۴ ساعت اخیر در این استان اعلام کرد. 
چناران واقع در شمال میانه خراسان رضوی با کمینه دمای ۱۰ درجه و مه‌ولات در جنوب میانه استان با بیشینه دمای ۳۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر ثبت شدند. 
بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر نیز از تایباد واقع در مرز شرق استان با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha