۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84304255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رعایت نشدن ضوابط خرید، فروش و نگهداری دام از مصادیق قاچاق است

زنجان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اگر ضوابط، خرید و فروش، نگهداری و حمل و نقل دام زنده از ناحیه خریداران و فروشندگان و دامداران رعایت نشود، این موارد از سوی مراجع نظارتی و قضایی از جمله مصادیق قاچاق محسوب می‌شود.

عبدالله جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کشور، دستوالعمل نحوه خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده از سال گذشته اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط لازم در ضوابط نگهداری و خرید و فروش دام، پلاک دام های سبک و سنگین است، اظهار داشت: با پلاکی که بر گوش دام های زنده الصاق می شود شناسنامه هر دام در سامانه مرتبط قابل ثبت است، از این رو لازم است دام داران برای پلاک گذاری دام از طریق شرکت های مباشر در استان اقدام کنند. 

جعفری با بیان اینکه هر دام زنده فاقد پلاک گوش مشمول مقررات مرتبط می شود، افزود: اگر دامداران یا خریداران و فروشندگان اقدام به حمل دام کردند، علاوه بر پلاک گوش، لازم است گواهی سلامت دام ها، گواهی حمل  و نقل بهداشتی، بارنامه و مجوز وسیله نقلیه مورد استفاده  را نیز اخذ کنند.

وی تصریح کرد: اگر این شرایط رعایت نشود، حمل و نقل دام از مصادیق قاچاق تلقی خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تفاوت قیمتی با کشورهای همجوار و ارزان بودن دام در داخل کشور، موجب قاچاق دام های زنده به آن سوی مرزها است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام نیروی انتظامی استان زنجان سال گذشته بیش از سه هزار دام سبک و سنگین قاچاق در این استان کشف شد که برآورد ارزش تقریبی آنها بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha