دهدار: آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری در شرایط کرونا کار راحتی نبود

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران گفت: شیوع ویروس کرونا در سطح ایران و جهان تمرینات و مسابقات ورزشی را تحت تاثیر قرار داد و آماده‌سازی تیم در این شرایط کار راحتی نبود.

رضا دهدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی از مدعیان المپیکی دسته ۹۶ کیلوگرم در دسته ۱۰۲ وزنه خواهند زد، اظهار داشت: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا که در شهر تاشکند برگزار می‌شود در تقویم فدراسیون بین‌المللی این رشته به‌عنوان گزینشی المپیک انتخاب‌شده و سطح آن نیز طلایی است. در این دوره مدعیان اصلی توکیو در تاشکند حضور دارند و به دنبال افزایش امتیاز خود هستند. شاید دسته ۱۰۲ کیلوگرم المپیکی نباشد اما آزاد بودن این دسته موجب شده تا نامدارانی مانند ابراهیم فارس الباخ قطری در این دسته به روی تخته بورد.  

وی ادامه داد: البته تنها وزنه‌بردار نامدار قطری نیست بلکه وزنه‌بردار قرقیزستانی که رقیب جدی کیانوش رستمی و سهراب مرادی برای کسب عنوان برترین وزنه‌بردار قاره است هم به دسته ۱۰۲ کیلوگرم آمده تا امتیازات خود را در این دسته جمع کند. این شرایط موجب شده تا من و رسول معتمدی که نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم هستیم کار راحتی را پیش رو نداشته باشیم.  

دهدار با اشاره به تدبیر خوب مسوولان مسابقات در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زمان رقابت‌ها گفت: دستورالعمل‌های سختی در سالن و ورودی آن است و این کار موجب خواهد شد تا ورزشکاران نسبت به گذشته دغدغه کمتری داشته باشند. البته در ایران نیز این کار به بهترین شکل انجام و چند روز قبل از اعزام تست کرونا گرفته شد که جواب آن برای همه ورزشکاران منفی بود.

ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان با بیان اینکه کادر فنی در چند ماه گذشته تلاش‌های فراوانی برای آماده‌سازی ورزشکاران انجام دادند، اظهار داشت: فدراسیون در سال المپیک وظیفه سختی بر عهده دارد و آماده‌سازی ورزشکاران در شرایط کرونایی کار راحتی نبود. هم از لحاظ فنی و هم سلامت دغدغه‌های فراوانی وجود داشت اما با تدبیر فدراسیون و کادر فنی تمام مشکلات برطرف شد و ما اکنون در تاشکند هستیم و چند جلسه اردو تمرینی نیز در سالن مسابقات به صورت سبک داشتیم. آماده افتخارآفرینی هستیم و امیدوارم بتوانیم مردم ایران را خوشحال کنیم.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از روز شنبه در تاشکند ازبکستان آغاز شد و مصطفی جوادی در گروه A نخستین وزنه برداری است که در دسته ۷۳ کیلوگرم ساعت ۱۸:۳۰ به روی تخته خواهد رفت.

مصطفی جوادی، حسین سلطانی، کیانوش رستمی، علی میری، سهراب مرادی، رسول معتمدی،  رضا دهدار و کیا قدمی وزنه بردارانی هستند که در مسابقات قهرمانی آسیا به روی تخته می روند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha