۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱
کد خبر: 84297785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال ۱۰۵ مصدوم حوادث به مراکز درمانی

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱
کد خبر: 84297785
انتقال ۱۰۵ مصدوم حوادث به مراکز درمانی

تهران - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال ۱۰۵ مصدوم حوادث ۷۲ ساعت گذشته از سوی امدادگران و نجاتگران این سازمان در سراسر کشور به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

محمدباقر محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام افزود: با تلاش امدادگران و نجات گران هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته، ۱۹۳ مورد ماموریت امداد و نجات برای ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه به ۴۳۸ مصدوم حوادث مختلف در سراسر کشور انجام شد که طی آن ۱۰۵ نفر از درخواست کنندگان خدمات کمک اضطراری به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۵۹ نفر از مصدومان به صورت سرپایی و در محل وقوع حوادث از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر درمان سرپایی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به انجام ۱۸ مورد عملیات نجات فنی مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی در طی ۷۲ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: این شمار عملیات نجات فنی ۱۹ مصدوم سوانح ترافیکی با استفاده از امکانات و تجهیزات رهاسازی مصدومان از داخل خودروهای تصادفی و آسیب دیده انجام شد.

محمدی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha