۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84296617
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدارس قم با حضور کادر اداری در شرایط قرمز فعال است

قم- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم گفت: در شرایط قرمز کرونایی مدارس قم در طول هفته فعال است و کادر اداری در مدارس حضور دارند.

مجتبی رمضان بیگی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در زمان شیوع کرونا، آموزش‌وپرورش جزو ادارات دیده شده و در گروه یک قرار دارد و بر مبنای حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در وضعیت‌های مختلف کرونایی، کادر اداری مدارس نیز در مدرسه حضور دارند.

وی اضافه کرد: کادر اداری مدارس شامل مدیر، معاونین و افرادی که تدریس ندارند، مانند سایر ادارات در وضعیت قرمز، حداقل یک‌سوم باید در مدارس حاضر باشند و تعطیلی کامل در این دستگاه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مدرسه واسطه بین حوزه‌های ستادی آموزش‌وپرورش با والدین، دانش آموزان و معلمان است و این واسطه نباید حذف شود.

رمضان بیگی با تاکید بر این‌که در شرایط قرمز یک‌سوم کادر اداری باید در مدارس حاضر شوند، در عین حال افزود: ممکن است مدیر مدرسه‌ای تشخیص دهد حضور یک نفر از کادر اداری در مدرسه کفایت می‌کند.

وی اضافه کرد: ولی در شرایطی ممکن است مدرسه‌ای فقط ۲ نفر کادر اداری داشته باشد و مدیر از هر دو آن‌ها بخواهد روزانه در مدرسه حاضر شوند؛ زمان‌بندی حضور کادر اداری به عهده مدیر مدارس گذاشته شده است.

وی بیان کرد: شرایط تشکیل کلاس‌های حضوری برای مدارس در وضعیت‌های مختلف کرونایی متفاوت است و در شرایط زرد تعداد دانش آموزان با ۵۰ درصد و زمان کلاس کمتر و در وضعیت نارنجی حداکثر ۱۰ نفر باید سر کلاس حضور داشته باشند.

معاون آموزش‌وپرورش قم ادامه داد: در وضعیت قرمز فرآیند آموزشی تعطیل و به‌صورت غیرحضوری دنبال می‌شود.

در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان قم با افزایش هشت ‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده ‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک‌هزار و ۳۰۰ واحد است./

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha