۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84295712
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دولت نجات ملی یمن اقدامات خرابکارانه در تاسیسات نطنز را محکوم کرد

تهران - ایرنا - وزارت خارجه «دولت نجات ملی یمن» و دفتر سیاسی «جنبش انصارالله» اقدام خرابکارانه تروریستی در نیروگاه هسته‌ای «نطنز» را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه «سبأنت» یمن، یک منبع مسئول در وزارت خارجه دولت نجات ملی این کشور با تندترین جملات اقدامات خرابکارانه یکشنبه گذشته در تأسیسات هسته‌ای نطنز را محکوم کرد.

منبع مسئول ضمن اعلام همبستگی یمن با جمهوری اسلامی بر حمایت از اراضی، امنیت و ثبات ایران و ایستادگی در کنار این کشور تأکید کرد.

وی که شبکه سبانت یمن به نام وی اشاره نکرده، برخورداری ایران از فنآوری هسته‌ای مسالمت‌آمیز را حق این کشور دانست و گفت که اقدامات خرابکارانه ترورستی با هدف نقض مذاکرات کنونی درباره پرونده هسته‌ای ایران صورت گرفته است؛ اقدامی که امنیت منطقه و جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز امروز در بیانیه‌ای، اقدام خرابکارنه در نیروگاه هسته‌ای نطنز را محکوم کرد و نوشت که آمریکا خود دارای زرادخانه هسته‌ای است و تاریخ جنایت آمیزی در این ارتباط دارد. بنابراین آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها در منطقه حق ندارند درباره برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز ایران ابراز نگرانی کنند.

شامگاه یکشنبه ۲۲ فروردین ماه انفجار در سایت «شهید احمدی روشن» نطنز سبب آسیب به سامانه برق‌رسانی این سایت شد و  نشانه‌ها حکایت از عاملیت رژیم صهیونیستی در این خرابکاری دارد.

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در گفت‌وگویی تلویزیونی، درخصوص برنامه ایران نسبت به خرابکاری در مرکز غنی‌سازی شهید احمدی روشن گفت: مسئولیت این خرابکاری برعهده رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی هدف از این خرابکاری‌ها را از جمله تضعیف روحیه و تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای خواند و اظهار داشت: تجربه نشان داده که ایران اسلامی پس از این اقدامات مذبوحانه قوی‌تر از قبل ظاهر شده است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است، تصریح کرد: فرایند جایگزینی ماشین‌های آسیب دیده IR-1 با ۵۰ درصد قدرت غنی‌سازی بیشتر بلافاصله آغاز شد و ماشین‌های جدید نیز در این مجموعه نصب خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha