دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه کوردبا اسپانیا تفاهمنامه امضا کرد

مشهد- ایرنا- دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوردبا کشور اسپانیا روز دوشنبه طی مراسمی تفاهمنامه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی و آموزشی به صورت غیرحضوری منعقد کردند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: یکی از الویت‌های امسال این دانشگاه همکاری با دانشگاه های برتر اروپایی است.

دکتر محمد کافی با بیان اینکه دانشگاه کوردبا جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: این دانشگاه در نظام رتبه بندی تایمز دارای رتبه جهانی ۸۰۱ تا هزار در عنوان های مختلف آموزشی است و در میان دانشگاه‌های اروپا نیز رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ را دارد.

مدیر همکاری های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند برای فرصت‌های مطالعاتی خود با دانشگاه‌های برتر اروپا و جهان ارتباط لازم را برقرار کنند و با به دست آوردن امتیاز لازم از سوی آن دانشگاه‌ها مکاتبات لازم از سوی مدیریت بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد انجام خواهد شد.

دکتر احسان قبول افزود: دانشگاه کوردبا یکی از دانشگاه های معتبر و قدیمی اروپا به ویژه در زمینه علوم کشاورزی است که تحقیقات گسترده در حوزه زعفران انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه در موضوع تبادل دانشجو، همکاری های علمی دانشگاهی، آموزش زبان فارسی در دانشگاه کوردبا و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک منعقد شده است.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز، با بیش از ۶ دهه قدمت، هم اکنون دارای ۲۵ هزار دانشجو است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، حدود ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت دارند که حدود ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک دکتری تخصصی و بیش از ۱۲۰ نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

واحد بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی را جذب کرده است.

دانشگاه کوردبا با نام اصلی University of Córdoba یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۶۲ میلادی تاسیس شده است و بیش از ۱۷ هزار دانشجو در هفت دانشکده و در مقاطع کارشناسی تا دکتری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha