۶۳۳ نفر در رضوانشهر داوطلب انتخابات شوراهای روستایی شدند

رشت- ایرنا – فرماندار رضوانشهر گفت: برای رقابت در ششمین دوره انتخابات شوراها ۹۴ روستای شهرستان ۶۳۳ نفر ثبت نام کردند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود قاسمی در جلسه ستاد انتخابات این شهرستان با بیان اینکه ششمین دوره انتخابات شورهای اسلامی در ۹۴ روستای بخش مرکزی و پره سر گفت: از این تعداد ثبت نامی ۹۸ درصد مرد و ۲ درصد بانوان هستند.

 وی اضافه کرد : ۴۵ روستا در بخش مرکزی این شهرستان دارای شورای اسلامی است که تعداد داوطلبین ششمین دوره انتخابات در این حوزه ۳۱۸  نفر که ۳۰۱ نفر مرد و ۱۷ نفر زن می باشند.

به گفته وی، همچنین ۴۹ روستای بخش پره سر هم دارای شورای اسلامی است که برای این دوره ۳۱۵ نفر در این حوزه ثبت نام کردند که  ۳۰۷ نفر مرد و ۸ نفر زن می باشد.

 فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه حداقل داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای اسلامی روستایی ۴ نفر و حداکثر ۱۴ نفر می باشند، افزود: تعداد شوراهای اسلامی ۵ نفره در سطح این شهرستان ۴ روستا که بخش مرکزی و پره سر هرکدام ۲ روستا و مابقی روستا ها به تعداد ۸۹ پارچه آبادی دارای شورا های اسلامی ۳ نفره می باشند.

 رییس ستاد انتخابات رضوانشهر تصریح کرد: ۵۵ درصد از داوطلبین به صورت حضوری و با مراجعه به بخشداری ها و ۴۵ درصد به صورت غیر حضوری از طریق اپلکیشن و نرم افزار موبایلی، دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت ها ثبت نام نموده اند.

  فرماندار رضوانشهر برگزاری انتخابات را مهمترین وظیفه اجرایی وزارت کشور دانست و با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بر آمادگی معاونین فرمانداری و بخشداران تابعه این شهرستان و کارشناسان با استفاده از تجربیات گذشته برای اجرای هر چه بهتر فرآیند انتخابات تاکید کرد و افزود: اعضای ستاد انتخابات با تعامل و هم افزایی در کنار هم برنامه های انتخابات را در اسرع وقت براساس جدول زمان بندی انجام دهند.

 قاسمی تلاش گسترده در راستای ایجاد امید و نشاط سیاسی بین مردم را یکی از وظایف مهم در ایام پیش‌رو برشمرد و گفت: تاکنون مردم شهرستان رضوانشهر با حضور پرشور خود انتخابات سالم و حداکثری را رقم زده‌اند و در این عرصه نیز با حضور خود در پای صندوق ‌های رای، عزم و اراده خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 وی با بیان اینکه حفظ و صیانت آرا، آزادی انتخاب و حفظ آرامش از جمله مواردی می باشد که در روند رأی گیری مورد تاکید است، گفت: در انتخابات نمایندگان فرماندار و بخشدار و اعضای سرصندوق با دقت لازم و با تعامل و همکاری همه اعضا مستقر در شعبه اخذ رأی اعم از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی و نمایندگان داوطلبان،  انتخاباتی سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اجرا خواهند کرد.

 انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا های اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha