چشم انداز فرهنگی قزوین باید بر مبنای ظرفیت‌های آن طراحی شود

قزوین - ایرنا- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت افق و چشم انداز فرهنگی استان باید بر مبنای ظرفیت‌های عظیم موجود در این حوزه طراحی و بنا شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، فاطمه محمد بیگی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان قزوین  ضمن تقدیر از نگاه تخصصی این دستگاه به حوزه های فرهنگی افزود: قدمت استان قزوین و فرهنگ و پیشینه منحصر به فرد و اصالت آن ظرفیت عظیمی به شمار می رود که به درستی شناخته نشده است.

محمدبیگی ابراز امیدواری کرد که ما مسوولان با کمک هم می توانیم این استان را به جایگاه اصلی آن در حوزه فرهنگی برگردانیم و گام های موثری در زمینه رشد و توسعه فرهنگ و هنر استان برداریم.

وی اظهار داشت: بی شک تداوم این جریان تخصصی می تواند در گشایش های فرهنگی در استان کارگشا باشد و جایگاه فرهنگی استان را ارتقا دهد.

محمدبیگی در خصوص اعتبارات فرهنگی و زیرساخت های این حوزه نیز  تصریح کرد: هریک از معاونان و مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ذیل مسوولیت‌های خود گزارشی از وضعیت موجود، ظرفیت ها و پروژه ها و نیروی انسانی آماده کنند تا  در مجمع نمایندگان استان مطرح و همسو با یکدیگر آنها را پیگیری کنیم.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شیوع کرونا مسائل عدیده ای را برای هنرمندان ایجاد کرد که باید برای رفع آن اقدامات جدی نمود.

وی اضافه کرد: مؤلفه های مهم فرهنگی چون عفاف و حجاب، مد و لباس، فعالیت های قرآنی، توسعه فعالیت کانون های مساجد، معرفی مفاخر ادبی و فرهنگی، توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی و توسعه کتاب و کتابخوانی از درجه بالای اهمیت برخوردار است و باید با جدیت دنبال و پیگیری شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قزوین آثار مجازی زیادی در حوزه کرونا ساخته شده که بهتر است آنها را به صورت یک مجموعه جمع آوری کرد و از آنها در دوران پسا کرونا یک جشنواره هنر مجازی برگزار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha