۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۲۹
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84285205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی  هلال‌احمر قم به یکهزار و ۷۵۹ نفر درایام نوروز

قم- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم گفت: این سازمان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی به یک هزار و ۷۵۹ نفر امدادرسانی کرد.

به گزارش دوشنبه‌شب روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر قم، محمدرضا بهرامی با اشاره به طرح ملی امداد و نجات نوروزی گفت: این طرح از ۲۵ اسفند ۹۹ لغایت ۱۵ فروردین‌ماه جاری در سراسر استان قم با حضور ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال در هشت پایگاه عملیاتی ثابت اجرا شد.

وی اضافه کرد: در مدت اجرای این طرح ۲۱ حادثه از جمله ۱۶ مورد حوادث جاده‌ای، ۲  مورد حوادث کارگاهی و صنعتی، یک مورد کوهستان، یک مورد خدمات حضوری، یک مورد خدمات مناسبتی به جمعیت هلال‌احمر استان قم گزارش شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۷۵۹ حادثه‌دیده شامل ۴۸ نفر آسیب‌دیده‌های تصادفات جاده‌ای، ۲ نفر در کوهستان، ۲ نفر صنعتی و کارگاهی، یک نفر مراجعه حضوری و یک هزار و ۷۰۶ نفر نیز در نیمه شعبان در مسجد جمکران خدمات امدادی و درمانی دریافت کردند.

بهرامی بیان کرد: ۱۴۵ نفر از نیروهای عملیاتی در قالب ۳۰ تیم در این حوادث حضور داشتند و ۱۴ عملیات رهاسازی نیز در طی این مدت توسط امدادگران و نجاتگران انجام شده است.

 وی به استفاده از ظرفیت خودروهای عملیاتی و تجهیزات لجستیکی در مدت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: روزانه هفت دستگاه خودروی نجات، چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات، چهار دستگاه خودروی کمک دار سبک و ۲ دستگاه مینی‌بوس در این طرح به کارگیری شد.

به گفته وی، در لحظه سال تحویل در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۵۰ امدادگر زن و مرد به‌صورت ویژه خدمات امدادی و درمانی به زائران و مجاوران ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت توسط امدادگران در مسجد جمکران، گفت: در این طرح روزانه ۲۰ امدادگر زن و مرد در درب‌های ۲، ۶ و ۱ مسجد مقدس جمکران حضور داشتند و مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تذکر لسانی دعوت می‌کردند.

وی به کاهش میانگین زمان حضور در صحنه‌های عملیات  از زمان اطلاع به جمعیت اشاره و بیان کرد: در سال ۹۸، زمان حضور نیروهای عملیاتی در صحنه حادثه ۱۶ دقیقه بود که با افزایش تعداد پایگاه‌ها، جانمایی دقیق پایگاه‌ها در موقعیت‌های بین حوزه عملیاتی هر پایگاه، به کارگیری خودروهای عملیاتی جدید، آموزش نیروها و توجیه نیروها و تمهیداتی که در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات به جهت مدیریت عملیات‌ها از طریق سامانه‌های آنلاین  اجرا شد در پایان سال ۹۹، به ۱۲ دقیقه کاهش دادیم و امیدواریم که این زمان در سال ۱۴۰۰ به زمان ایده‌ال امدادرسانی که هشت دقیقه است، برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha