۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۵۵
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84282847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس مطالعه طرح انتقال آب خزر به اراضی گلستان را آغاز می‌کند

گرگان - ایرنا - نماینده مردم کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت که مطالعات اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر به اراضی نیمه شور شمال گلستان با گنجاندن اعتبارات لازم در بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس آغاز می‌شود.

عبدالجلال ایری شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر برخی از اراضی شمالی گلستان به سبب عدم دسترسی به آب، زیر کشت نمی رود که با تحقق پروژه انتقال آب، در این اراضی محصولات استراتژیک کاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: اعتبارات موردنیاز برای اجرای مطالعات طرح انتقال آب دریای خزر به اراضی شمال گلستان در بودجه امسال گنجانده شده که امیدواریم با توجه به نتایج ناشی از اجرای آن، به زودی شاهد آغاز مطالعه آن باشیم.

وی به اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: پس از اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، این طرح در ۲۲ هکتار از جزیره با ایجاد سازه‌های سبک و هم‌سو با طبیعت اجرا می شود.

 نماینده مردم کردکوی، گمیشان، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی افزود :با توجه به اینکه آشوراده دارای کد روستایی است، امکان تصویب طرح هادی این روستا محتمل است که در صورت تصویب و اجرای آن، چالش‌های سرمایه گذاری این جزیره تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

ایری گفت : دغدغه های مربوط به سایت پشتیبان در طرح گردشگری جزیره آشوراده برطرف شده و ۱۳۸ هکتار زمین بلامعارض در سواحل بندرترکمن برای این کار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای شتاب بخشیدن به طرح گردشگری آشوراده، همانند جزیره کیش، سازمان توسعه گردشگری این جزیره راه اندازی می شود تا امورات سرمایه گذاری و اجرای طرح های گردشگری بصورت متمرکز پیگیری شود.

وی همچنین بر ضرورت لایروبی خلیج گرگان تاکید کرد و گفت: هر گونه عملیات اجرایی در پناهگاه حیات وحش میانکاله و خلیج گرگان منوط به تایید شورای عالی مدیریت تالاب‌های کشور است که در حال حاضر منتظریم تا اولویت اجرای این طرح از سوی مشاور مطالعاتی پروژه اعلام گردد.

وی در خصوص فعالیت مجدد بنادر راکد استان در بندرگز و بندرترکمن گفت : پسروی آب خلیج گرگان مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم پس از لایروبی و ورود مجدد آب به این پهنه، شاهد رونق دوباره بنادر راکد دریای خزر باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha