۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 3135
کد خبر: 84281339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام اقشار جامعه در تولید، حفظ و ارتقا امنیت سهم دارند

کرمان - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: امنیت مقوله ای بین بخشی است که تک تک افراد جامعه و سازمان ها در تولید، حفظ و ارتقا آن سهم و نقش مهمی دارند.

سرهنگ کوروش احمدیوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حوزه نظم و امنیت هیچ کس نمی تواند مدعی شود که هیچ نقشی و ارتباطی با این حوزه ندارد زیرا امنیت یک مقوله ای بین بخشی است که تک تک افراد جامعه و سازمان ها در تولید، حفظ و ارتقا آن  سهم و نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت: در واقع این باورپذیری برای  عموم، مسولیت پذیری را به دنبال دارد و بخشی از حوزه مسولیت پذیری خود کنترلی و دیگر کنترلی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان داشت: پلیس انتظار دارد مردم نسبت به شناخت وضعیت، محیط ها و بسترهای بروز رفتارهای مجرمانه حساسیت بیشتری داشته باشند.

 سرهنگ احمدیوسفی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین این بسترها  که متاسفانه از درون و برون کشور مدیریت شده نیست  انتشار محتواهایی است که باور داشت های نسل جوان را  اعم از باورهای دینی ارزشی و ملی هدف قرار داده و  هجمه های دشمن به سمت تغییر این باور ها است بنابراین  داشتن سواد رسانه ای یک ضرورت است .

وی ادامه داد: یکی از شگردهای دشمنان در این فضا، خوشایندسازی محتوا و ذائقه سازی برای نسل جوان است و هدف از این کار جذب نیروی خودی و استفاده ابزاری از آن به عنوان سرباز دشمن در جنگ نرم  است.

سرهنگ احمدیوسفی عنوان کرد: مسئله دیگری که از مردم انتظار می رود مطالبه گری آنان برای حذف بسترهای وقوع جرم است زیرا بخشی از جرائم نیز به دلیل وضعیت های فیزیکی و جغرافیایی رخ می دهد؛ مانند پارکی که نور ندارد و جرائمی همچون سرقت و مزاحمت برای نوامیس در آن شکل می گیرد و آنچه که در این بخش مورد تاکید است شناسایی این تهدیدات و مطالبه گری از سازمان های متولی است.

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان بیان داشت: همراهی با پلیس در زمینه شناسایی، دستگیری و برخورد با مجرمان یکی دیگر از انتظارات پلیس است که بایستی به عنوان یک فرهنگ برای افراد در سطح جامعه نهادینه سازی شود و متاسفانه باورهای غلط در گزارش ندادن رفتارهای مجرمانه باعث افزایش وقوع جرائم در جامعه خواهد شد و نظم، امنیت و آرامش عمومی را خدشه دار خواهد کرد.

 سرهنگ احمدیوسفی افزود: آنچه که برای پلیس حائز اهمیت است حفظ جان مردم است نه کسب منفعت و انتظار داریم مسیر دسترسی و دستگیری مجرمان توسط مردم تسهیل شود.

 وی گفت: برای کاهش جرائم در بخش دیگر کنترلی، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید است البته لازمه دیگر کنترلی خود کنترلی است و در حقیقت امر به معروف نیز موجب خود کنترلی و هم دیگر کنترلی خواهد شد.

سرهنگ احمدیوسفی تصریح کرد: مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای اجرای فعالیت های تاثیر گذار در توسعه نظم و امنیت از انتظاراتی است که مردم از طریق همکاری با مراکز مشاوزه و مددکاری کلانتری ها و شورای معتمد پلیس در محلات با هدف حذف جرائم و کاهش اختلافات خانوادگی انجام می دهند.

 وی در پایان عنوان کرد: انضباط بخشی به اعضای خانواده، حیات بخشی به ارزش های مثبت جامعه، باور پذیری به اصل ناظریت خداوند متعال، نهادینه سازی باورها به عقوبت و پاداش اخروی، نظارت بر رفتار فرزندان مبتنی به ارزشهای دینی و اسلامی و تلاش برای رفع اختلافات افراد چه در محیط  زندگی و چه در محیط خانواده از طریق حکمیت های عادلانه بین آنان از موضوعات مهم و مشارکتی مردم با پلیس  برای توسعه نظم و امنیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha