افزون بر سه تن مواد غذایی فاسد در استان همدان معدوم شد

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: سه هزار و ۵۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دور دوم اجرای طرح سلامت نوروزری از یکم تا پنجم فروردین امسال کشف و معدوم شده است.

لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیشترین میزان مواد غذایی فاسد کشف شده مربوط به گروه  لبنیات با ۹۸۳ کیلو و ۵۰۰ گرم و گروه شیرینی، نان و آجیل با ۹۸۳ کیلوگرم است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶۷۰ کیلوگرم کنسرو، کمپوت و نوشابه، ۲۳۹ کیلوگرم مواد پروتیئنی و گوشتی فاسد، ۱۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم طعم دهنده ها و رنگ های فاسد از یکم تا پنجم فروردین سال ۱۴۰۰ در این استان کشف و ضبط و معدوم شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: سامانه ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات شهروندان در حوزه سلامت و تخلفات بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است.

رفعتی بیان کرد: در دور دوم طرح سلامت نوروزی به ۷۶ مورد شکایت مردمی رسیدگی شده که بیشترین میزان شکایت دریافتی با ۶۴ مورد مربوط به شهرستان همدان است.

وی گفت: روزانه به طور میانگین ۵۳ تیم بازرسی بهداشت محیط در سطح شهرستان و مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۰ تیم نظارتی شامل تیم های نظارت و پایش معاونت بهداشتی مناطق را زیر پوشش قرار می دهند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۷۴ نیرو در تیم های نظارتی و بازرسی حضور دارند افزود: حجم کاری صورت گرفته از ۲۵ تا ۳۰ اسفند سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۸ نفر ساعت بوده است.

مرحله نخست طرح سلامت نوروزی ۲۵ تا ۳۰ اسفند ۹۹ و مرحله دوم طرح نیز  اول تا پنجم فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد.

چهار هزار و ۱۰۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز در مرحله نخست طرح سلامت نوروزی در استان همدان کشف و معدوم شد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha