۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲
کد خبر: 84271730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیر حوزه‌های علمیه یزد: مبلغان دینی ابعاد شعار امسال را تبیین کنند

یزد- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: مبلغان دینی و فرهنگی با استفاده از رسانه‌های گروهی و فضای مجازی نسبت به تبیین ابعاد شعار امسال در جامعه و بین مردم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام محمد شمس شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبیین اهمیت موضوع تولید و نقش آن در اقتصاد و اشتغال و کمک به خنثی‌کردن تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید محور فعالیت کارشناسان دینی و رسانه‌های گروهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتخاب عناوین مختلف توسط مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال و توصیه معظم‌له برای فعالیت و اقدام موثر مردم و مسوولان از اهمیت زیادی برخوردار است ادامه داد: باید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به تولید و تکیه به داخل بیش از گذشته عنایت داشت.

این مسوول با اشاره به اینکه روحانیون می‌توانند در کنار مسوولان یاریگر و همراه برای خدمت و گره‌گشایی امور باشند اظهار کرد: همدلی اقشار مختلف مردم و کمک به مدیران اجرایی در تحقق شعار امسال و رفع موانع تولید بسیار مهم و باید محقق شود.

شمس یادآور شد: در موضوع کرونا و سایر مشکلات فرهنگی و اجتماعی در کشور طی سال‌های اخیر شاهد یک حرکت جهادی و صادقانه توسط اقشار مردم بودیم و باید در این امر و تحقق شعار سال و کمک به نظام و انقلاب اسلامی همه وظایف خود را انجام دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم اکنون حدود پنج هزار طلبه برادر و خواهر در ۴۰ مدرسه علوم دینی در ۱۰ شهرستان استان یزد تحصیل می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha