۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84268690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"ایستگاه‌های سلامت و امنیت" در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: "ایستگاه‌های سلامت و امنیت" در  صورت افزایش سفرهای نوروزی و ترددهای جاده‌ای مُجاز در استان راه‌اندازی می‌شود.

سرهنگ اصغر زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا این لحظه، وضعیت جاده‌ها از بابت تردد خودروها و سفرهای نوروزی عادی است و ترافیک در هیچیک از مسیرهای منتهی به استان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه پلیس در ایام نوروز، پوشش ترافیکی کاملی برای جاده‌های استان پیش‌بینی کرده است، تاکید کرد: تنها خودروهای مُجاز بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده ستاد کرونا، امکان ورود به استان را دارند. 
رییس پلیس راه اصفهان افزود: اکیپ‌های پلیس راه و نیروهای راهداری و امدادی با جدیت کامل محدودیت‌های خودرویی استان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی را در مسیرهای منتهی به استان اجرا می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که تا حدممکن از سفرهای غیرضرور در ایام نوروز خودداری کنند زیرا ویروس کرونا کماکان در کمین است و تهدیدی برای سلامت مسافران محسوب می‌شود.

سرعنگ زارع افزود: با این وجود، طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های استان با هدف ارائه خدمات و آمادگی برای سفرهای ضروری  از روز گذشته آغاز شد و تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این راستا نیروهای امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس و راهداری در کنار نیروهای پلیس راه تا پایان تعطیلات نوروزی در ایستگاه‌های پلیس راه مستقرند و امنیت جاده‌ها و مسافران را تامین می‌کنند. 

رییس پلیس راه اصفهان همچنین با اشاره به امکان نوسانات جوی در ایام نوروز به رانندگان توصیه کرد که در صورت تصمیم برای سفرهای مجاز، در درجه نخست از  سلامت خودروی خود مطمئن باشند و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

سرهنگ زارع با اشاره به وضعیت کنونی جاده‌ها اظهار داشت: در بسیاری از مسیرها وزش شدید باد و در غرب استان بارش خفیف باران گزارش شده که نیازمند رعایت احتیاط از سوی رانندگان است.

به گزارش ایرنا، طول راه‌های استان ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این مجموع ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر بزرگراه، پنج هزار و ۵۸ کیلومتر راه‌ روستایی و مابقی راه‌های ارتباطی بین شهری است و به نوعی ۱۶ درصد از آزادراه‌های کشور سهم استان اصفهان است.

در زمان حاضر ۱۰۹ نقطه پُرتصادف در استان شناسایی شده که ۶۸ نقطه آن مُصوب کشوری بوده و ۳۱ نقطه با اعتبار ۶ میلیارد تومان رفع نقص شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha