وزیر علوم: نوروز از روزهای عزیز ملت‌هاست

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹
کد خبر: 84265142
وزیر علوم: نوروز از روزهای عزیز ملت‌هاست

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوروز را جزو روزهای عزیز ملت‌ها عنوان کرد و گفت: امیدوارم نو شدن روزها به نو شدن ذهن‌ها، رفتارها و همکاری میان انسان‌ها تاثیر عمیق بگذارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «منصور غلامی» عصر امروز در نشست «نوروز ۱۴۰۰؛ نوروز دوستی» گفت: فرارسیدن یک سال جدید دیگر را معمولا با نگاه به طبیعت احساس می‌کنیم بنابراین پیام را از طبیعت می‌گیریم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شعرا و ادبیان مبنای تغییر را از طبیعت گرفته‌اند، اظهار داشت: اینکه انسان‌ها از تغییر شاد می‌شوند و سعی می‌کنند باهم در آن شریک شوند، یک موضوع و مبنای ارزشمندی است که پیام گسترده‌ای دارد و آن این است که ما مردمان عالم بهانه‌های زیادی برای کنار هم زیستن و در کنار هم بودن داریم.

وی با بیان اینکه وقتی این هدیه الهی را با هم به اشتراک می‌گذاریم لذت زندگی بیشتر می‌شود، تصریح کرد:‌ پیام گروه‌های دوستی این باشد که همه باید تلاش کنیم مهر و محبت را در عالم گسترش دهیم. وقتی این روزها اطراف خود را نگاه می‌کنیم، بی‌مهری‌ها طبیعت را هم برآشفته است.

غلامی با بیان اینکه نوروز جزو روزهای عزیز ملت‌ها است، خاطرنشان کرد: نو شدن روزها ان‌شاالله به نو شدن ذهن‌ها، رفتارها و همکاری میان انسان‌ها تاثیر عمیق بگذارد و شاهد باشیم در روزهای پیشرو، نسل‌های آینده در نشست‌های گسترده‌ترو صمیمی‌تر نوروز را به یکدیگر تبریک بگویند.

به گزارش ایرنا مراسم «نوروز ١۴٠٠، نوروز دوستی» عصر امروز با حضور محمدجواد ظریف،  جمعی از سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران از جمله سفیران ۱۲ کشوری که آئین نوروز در آنها برگزار می‌شود، در محل وزارت امور خارجه آغاز شد

«علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، «سعید خطیب زاده» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، «حجت‌الله ایوبی» دبیر کمیسیون ملی یونسکو  در این مراسم حضور دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha