حفظ امنیت و سلامت انتخابات مهمترین وظیفه مجریان انتخابات است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری، برگزاری انتخابات امن و سالم را از مهمترین اولویت‌های ستاد انتخابات عنوان کرد و گفت: این ۲ مهم باید با ارائه آموزش‌های لازم به عوامل برگزاری انتخابات به نحو مطلوبی در استان محقق شود.

اقبال عباسی عصر شنبه در نشست ستاد انتخابات این استان افزود: در برگزاری انتخابات در کشور چهار مولفه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت دارای اهمیت بسیاری است که در این میان ۲ مولفه امنیت و سلامت انتخابات از وظایف مهم مجریان انتخابات است.

وی ادامه داد: اگر چه بسترسازی برای تحقق مشارکت حداکثری نیز از وظایف دستگاه‌های اجرایی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت به شمار می‌رود اما این مهم تنها بر عهده مجریان انتخابات نیست و عوامل متعددی در این رابطه اثرگذار هستند.

عباسی تصریح کرد: با این وجود همه فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات باید در راستای تحقق مشارکت حداکثری بستر لازم را فراهم کرده و کمک کنند تا این مشارکت هم در تعداد داوطلبان برای ثبت‌نام در رقابت انتخابات و هم در حضور مردم در پای صندوق‌های رای محقق شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در همین راستا باید از ظرفیت معتمدان محلی، ریش‌سفیدان، ائمه جمعه، فعالان سیاسی و سایر ظرفیت‌ها بهره‌ گرفت تا بتوان زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه و حداکثری را فراهم کرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به برگزاری انتخابات باعث غفلت از سایر وظایف مسئولان و فرمانداران در استان نشود، افزود: تلاش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تنظیم بازار ۲ وظیفه مهمی است که نباید برگزاری انتخابات مانع توجه به این موضوعات شود.

وی، قانونمداری را از دیگر وظایف مجریان انتخابات برشمرد و گفت: هر یک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات باید توجه داشته باشند تا هر کسی در هر جایگاهی که خلاف قانون عمل کند را شناسایی کنند و موارد خلاف قانون را مستندسازی کرده و به ستاد انتخابات گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری ، روستایی وعشایری  همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha