۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 2146
کد خبر: 84262429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم همچنان یاریگر مجموعه بهداشت و درمان باشند

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 84262429
مردم همچنان یاریگر مجموعه بهداشت و درمان باشند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: برای کنترل هرچه بیشتر بیماری کرونا، مردم همچون یکسال گذشته یاریگر و حامی مجموعه بهداشت و درمان باشند و این تلاش و کوشش جمعی را تداوم بخشند.

دکتر «محی‌الدین امینی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همراهی و همدلی آحاد جامعه، همکاری ادارات و سازمان‌های مختلف، ائمه جمعه و جماعات و تمام اقشار مردم و ستاد کرونای شهرستان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ شایان تقدیر است.

وی تصریح کرد: تنها رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تضمین کننده تندرستی و منجر به تداوم سلامت جامعه خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر اظهار داشت: عادی انگاری شرایط و این تصور که شیوع ویروس کرونا پایان یافته، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

دکتر امینی با بیان اینکه ویروس کرونا نه تنها حذف نشده بلکه نوع جهش یافته (انگلیسی) آن در سراسر کشور و استان کرمانشاه نفوذ و شیوع پیدا کرده است، اضافه کرد: به دلیل همسایگی منطقه اورامانات با اقلیم کردستان عراق که شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در این منطقه بالا رفته رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

وی گفت: با توجه به قابلیت انتقال بیشتر و میزان کشندگی بالاتر این ویروس جهش یافته، تهدید سلامت و خطرات جانی آن بیشتر بوده و می‌طلبد برای قرار نگرفتن در وضعیت قرمز از هرگونه عادی انگاری بیماری جدا بپرهیزیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر  یادآور شد: در سه روز گذشته در شهرستان روانسر پنج نفر به کرونا مبتلا و ۲ نفر نیز بستری شده اند.

امینی، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از اجتماعات و دور همی‌ها و خودداری از مسافرت‌های غیر ضروری از سوی شهروندان را خواستار شد.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۵۶ نفر در شهرستان روانسر به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۶۶۰ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۹۶ نفر نیز بستری شده‌اند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha