رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در برگزاری انتخاباتی مطابق با تراز نظام دارند

بوشهر- ایرنا- معاون اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: همگان برای کمک به برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی وظیفه دارند اما برای تحقق این مهم نقش رسانه‏‌ها برجسته است.

به گزارش ایرنا، جواد لقمان زاده روز سه‌شنبه در نشست انتخابات و رسانه استان بوشهر افزود: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و دستور آغاز انتخابات نیز از امروز ۱۸ اسفندماه توسط وزیر کشور صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: همگان بر این عقیده هستند تا انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد بدین معنی که باید همه برای مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی تلاش کنند.

لقمان زاده اظهار داشت: در این زمینه باید شرایط برای صیانت از آرا مردم فراهم شود و اصلح گزینی در آن محقق شود که در نهایت محصول آن گزینه‌‎ای برای اداره کشور باشد که بتواند برای حل مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۶ شمار شعبه‎‌های اخذ رای در این استان با رشد ۱۰.۲۱ درصدی از ۸۴۲ به ۹۲۸ شعبه افزایش یافته ‌است.

لقمان‌زاده اظهار کرد: در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شمار شعبه‌‏های رای گیری با افزایش ۱۶.۶ درصدی از ۸۲۸ شعبه به ۹۶۱ شعبه رسیده است.

وی ادامه داد: رسانه‏‌ها در تامین امنیت روانی نیز نقشی انکارناپذیر دارند و آنها شاید چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند اما اینکه مردم باید به چه چیزی فکر کنند را بخوبی آموزش می‌‎دهند.

لقمان‌زاده اظهار کرد: انتخابات سال آینده از این حیث که اولین انتخابات همراه با تبلیغات مجازی است، رسانه‌‎ها نقش محوری دارند آن هم در شرایطی که دشمن درصدد بی رونق کردن انتخابات است.

وی گفت: انتقال پیام‎‌های انتخاباتی باید از رسالت‎‌های مهم رسانه‎‌ها در ایام فرارو باشد تا با استفاده از ادبیاتی امیدوارکننده و نشاط آور زمینه برای برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha