نماینده ولی فقیه در قزوین: ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه جدی گرفته شود

قزوین- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت:نهادینه سازی و توسعه فرهنگ درختکاری در جامعه ضروری است چون موجب احیای محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در مراسم درختکاری که به یاد شهدای مدافع سلامت در بلوار پرستار در آغاز هفته گرامیداشت منابع طبیعی برگزار شد، افزود: درختکاری، امری ضروری برای احیای محیط زیست و حفظ طبیعت پیرامونی است و خوشحالیم که مسوولان نسبت به این امر، اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

وی توجه به محیط زیست و سالم سازی هوا را مهم دانست و اظهار داشت: غرس درخت از کارهای پسندیده‌ای است که باید در جامعه برای ترویج آن تلاش کرد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: خدای متعال در حقیقت از سر مهر و رحمت خود، بین خاک و ریشه، عواطف و مهربانی ایجاد کرده است تا خاک و آب، امکان رشد گیاه را فراهم ‌آورند و معجزه‌ای خلق ‌شود.

وی با اشاره به آیات الهی، افزود: خدا فرموده زمین را می‌بینید که در فصل پاییز و زمستان سست و بی‌حال و پس از بارش باران در فصل بهار آماده پرورش گیاهان می‌شود تا گیاهانی که زوج هستند مجدد در آن رشد کنند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: پیامبر (ص) فرمودند وقتی بهاران را تماشا می‌کنید، بسیار به یاد رستاخیز باشید یعنی اگر در مسیر رستاخیز شک دارید، به رشد گیاهان بنگرید چون حشر و نشر انسان نیز همین گونه است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید به حفظ طبیعت توجه خاصی داشته باشیم، اضافه کرد: گل و گیاه، دانشگاه و مدرسه معارف الهی و انسان شناسی است و همه آن چیزی که در این دنیا مشاهده می کنیم لوازم درک معارف الهی است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه زیبایی طبیعت را قدر بشناسیم و اجازه ندهیم زمین دچار فرو نشست شود، افزود: هوایی که خدا به ما داد ریزگرد نداشت، آب زلال بود و آلودگی نداشت و باید برای بهبود شرایط زندگی کوشش کنیم و آنها را سلامت نگه داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha