۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84245024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت خوان بازگشت دیپلمات های روس از کره شمالی

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبر: 84245024
هفت خوان بازگشت دیپلمات های روس از کره شمالی

تهران- ایرنا- گزارش ها حاکی است گروهی از دیپلمات های روس و خانواده های آنان به خاطر بسته بودن مرزهای کره شمالی به دلیل شیوع کرونا، برای بازگشت به وطن با هفت خوان رستم مواجه شده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کوریا تایمز،  گروهی از دیپلمات های روس و اعضای خانواده آنها مجبور شدند در سفری غیرمتعارف و در اوج محدودیت های ناشی از ویروس کرونا در پیونگ یانگ، فرزندان و ساک و چمدان های خود را با واگن دستی از مرز کره شمالی خارج کنند.

گزارش حاکی است خروج این گروه که شامل ۸ دیپلمات و خانواده هایشان بود ۳۴ ساعت طول کشید و آنان در نهایت مجبور شدند چمدان ها و کودکان خود را در مسافتی یک کیلومتری، با واگن دستی جابجا کنند.

وزیر امور خارجه روسیه در توییتی نوشته بود: آنها ۳۲ ساعت با قطار سفر کردند، سپس دو ساعت با اتوبوس تا مرز آمدند و در نهایت در سخت ترین قسمت مسیر، پیاده وارد روسیه شدند. این گروه از قبل یک واگن دستی تهیه کرده و آن را روی ریل های قطار قرار داده بودند که چمدان ها و کودکانشان را سوار آن کردند و راه افتادند.

به گفت وزیر امور خارجه روسیه، این گروه مجبور شدند چرخ دستی را حدود یک کیلومتر بکشند تا وارد خاک روسیه شوند. مقامات روسیه در این طرف مرز و در خاک روسیه در شهر ولادی وستوک از دیپلمات ها و خانواده هایشان با شاخه گل استقبال کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه روسیه، «ولادیسلاو سوروکین» دبیر سوم سفارت روسیه در پیونگ یانگ همرا با واریا دختر سه ساله اش از جمله این دیپلمات ها بوده اند.

کره شمالی به دنبال شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ مرزهای خود را بر روی روسیه و چین بست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha