۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۴۴
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 84241510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون وکلای موثر و کارآمد می‌تواند جایگاه قضایی استان را ارتقا بخشد

کرمان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس کانون وکلا در استان خدمات خوبی انجام و قدم های بزرگی برداشته شده است، گفت: وجود کانون وکلای موثر و کارآمد در این استان می تواند جایگاه قضایی استان را ارتقا بخشیده و به توسعه و تعمیق عدالت کمک کند.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان به مناسبت هفته وکیل مدافع افزود: همراهی و حرکت یکپارچه کانون ها و نهادهای وابسته به دستگاه قضایی با حفظ استقلال خاص آنها می تواند نوید بخش تحقق و ارتقای عدالت برای جامعه باشد.
وی با تاکید بر این مطلب که دستگاه قضایی محور عدالت است، افزود: اگر نهادهای وابسته به عدالت حول محور دستگاه قضایی تعامل مثبت و سازنده ای با حفظ استقلال خود که اقتضای عدالت است را داشته باشند، نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از آمال مدیران دستگاه قضایی در سنوات مختلف این بوده که هیات مدیره نهادهای مرتبط با دستگاه قضایی و سازمان های وابسته به دستگاه قضایی؛ کارآمد، قوی و اثرگذار باشند و همواره تلاش شده که از حرکت های این حوزه حمایت شود.
موحد با اشاره به اینکه پشتیبانی های دستگاه قضایی از جامعه وکالت و کارشناسان رسمی دادگستری به شکلی است تا آنها را در مسیر تحقق عدالت همراهی کند، گفت: هدف مشترک دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط، تعمیق و توسعه عدالت است و باید تلاش و مجاهدت شود تا در هر سال و دوره نسبت به دوره قبل به سمت جلو حرکت کنیم. 
وی تاکید کرد: در دوران اخیر مدیریت قضایی کشور بسترهای خوبی برای تحول ایجاد شده و سند تحول قضایی ظرفیت عظیمی برای نظام است و باید از این فرصت مغتنم برای توسعه و تعمیق عدالت استفاده کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که در سند تحول قضایی تمامی اجزای وابسته به حوزه عدالت دیده شده اند، گفت: رویکرد اصلی سند تحول قضایی به سمت مشارکت با تمامی نهادهای مدنی و تمام دست اندرکاران  عدالت است تا در مسیر تحقق بخشیدن به عدالت حرکت شود.
موحد افزود: با هم افزایی تمامی امکانات کشور در راستای سند تحول قضایی شاهد اتفاقات مثبت و مبارکی در حوزه عدالت قضایی خواهیم بود.
رییس کل دادگستری استان کرمان از سند تحول قضایی به عنوان یک سند جامع یاد کرد و ادامه داد: سند تحول قضایی جز با همگرایی تمامی لایه های مرتبط با قوه قضاییه محقق نمی شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا اهداف متعالی و مقدس سند تحول قضایی محقق شود. 
موحد با اشاره به تاکید سند تحول قضایی بر موضوع اتقان آرا ، تصریح کرد: آرای قضایی باید مستدل و مستند باشند و از این رو ضمن تاکیدات سند تحول قضایی، دستورالعمل اتقان آرا نیز صادر شده است و لازم است که تمامی اجزای مربوطه در تحقق این هدف، به صورت همسو عمل کنند.
استقلال وکیل تضمین کننده دادرسی عادلانه است
رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان نیز از وکیل به عنوان یاریگر در اجرای عدالت یاد کرد و گفت:  کانون وکلای دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر رعایت دقیق قوانین موجود، در راستای اجرای سند تحول قضایی نیز با جدیت گام بر می دارد.
علی خواجویی راد ادامه داد: کانون وکلای دادگستری استان کرمان، اجرای سند تحول قضایی را به عنوان یک سند راهبردی در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان طی سال جاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با مشارکت ۴۰۰ نفر برگزار شد.
وی با تاکید بر این مطلب که استقلال وکیل تضمین کننده دادرسی عادلانه است، گفت: هیچ زمانی استقلال وکلا را به عنوان حرکت های فراقانونی تفسیر نکرده ایم و این استقلال به منظور تحقق دادرسی عادلانه مورد تاکید است و در این مسیر تلاش می شود که فرد در مراجعه به دادگستری بتواند از خدمات وکیلی استفاده کند که مسقل از داگستری است و بتواند دفاع کاملی از وی داشته باشد.
خواجویی راد، شمار وکلای عضو کانون وکلای دادگستری استان کرمان را بالغ بر یک هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: در راستای الکترونیکی کردن روندهای اجرایی در کانون وکلای دادگستری استان کرمان گام های بسیار خوبی برداشته شده که ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha