فرماندار آستارا: هلال‌احمر برای خدمت در دورترین نقاط آماده باشد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: تیم‌های عملیات و امداد جمعیت هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی در دورافتاده‌ترین نقاط آماده باشند و در مدیریت بحران‌ها و حوادث از ظرفیت دهیاران و خانه‌های هلال روستاها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در بازدید از جمعیت هلال احمر آستارا با اشاره به ناگهانی بودن حوادث طبیعی، بر تجهیز تیم های امداد و نجات و فراگیری آموزش های پدافند غیرعامل تاکید کرد و استفاده از ظرفیت خانه های بهداشت، هیات امنای مساجد، سالن های ورزشی و دهیاری ها را در حوادث طبیعی ضروری دانست.

فرماندار آستارا نیاز جمعیت هلال احمر به امکانات جدید را با توجه به گستردگی ماموریت ها خاطرنشان شد و توان بالای جوانان برای فعالیت های داوطلبانه و بدون چشمداشت را از ظرفیت های مهم این جمعیت اعلام کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هم در این بازدید، از فعالیت ۹۹ امدادگر در ۱۶ تیم عملیاتی و تداوم آموزش های نوین امداد و نجات به آنها از طریق فضای مجازی خبر داد.

حسین خورشیدی نیروهای شبکه بهداشت، سالن های ورزشی، دهیاری ها، شوراهای اسلامی، هیات امنای مساجد و امدادگران را جزو بانک عملیاتی و اطلاعاتی جمعیت هلال احمر آستارا اعلام کرد.

 او از وجود هزار چادر اسکان موقت در انبار جمعیت هلال احمر و نگهداری آنها و سایر امکانات امدادی، زیر نظر سازمان امداد و نجات کشور خبر داد.

اداره هواشناسی آستارا از پیش بینی بارش ۳۵ تا ۵۰ سانتی متر برف در مناطق جلگه ای و ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر در ارتفاعات برای اواخر هفته جاری خبر داده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha