کارآفرینان از مشاوره شغلی فنی حرفه‌ای برای بازارکار بهره‌مند می‌شوند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه مشاوره شغلی و حرفه‌ای به علاقه مندان خبر داد و گفت: کارآفرینان، کارآموزان و نیروهای جویای کار می توانند از این خدمات برای کارآفرینی بهتر و برخورداری از مهارت های مورد نیاز بازارکار بهره مند شوند.

«وهب مختاران» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشاوره مسیر شغلی، تضمینی بر اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای برای اشتغال زایی پایدار است، اظهار داشت: دفتر مشاوه شغلی واقع در مرکز فنی و حرفه ای خواهران میدان فلسطین همدان، با بهره گیری از کارشناسان و مربیان خبره، یک روز در هفته به علاقه مندان آموزش های مهارتی، مشاوره شغلی و حرفه‌ای ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ای این مرکز در سه هفته آغاز به کار، به متقاضیان در رشته های مکانیک خودرو، آی تی و صنایع دستی در هر جلسه به ۱۰ تا ۱۵ نفر و به صورت رایگان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یاد آور شد: دفتر مشاوره شغلی و حرفه ای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان به عنوان زیرمجموعه مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار این اداره‌کل فعالیت می‌کند.

مختاران با بیان اینکه خدمات ارائه شده، سازگاری بین مشاغل موجود و نیروی کار را تامین می کند، ادامه داد: تربیت حرفه ای انسان ها به منظور ایجاد تخصص در آنها، از طریق فراهم آوردن تسهیلات و امکانات و ایجاد دوره های کارآموزی محقق می شود.

وی گفت: راه اندازی این دفتر بر پایه سه فرایند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازارکار به دانشجویان، با تکیه بر ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان عنوان کرد: یکی از سیاست های اشتغال در خصوص بازار کار، ارائه خدمات مشاوره آموزشی-شغلی است که می تواند به همراه کارآموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقای بهره وری شاغلان داشته باشد.

مختاران تاکید کرد: خدمات مشاوره آموزشی-شغلی ابزار مهمی برای مبارزه با بیکاری بلند مدت است.

اداره کل آموزش‌ فنی و حرفه ای استان همدان، ۱۸ مرکز ثابت و  ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی برای برگزاری دوره های آموزش فنی و مهارتی دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha