امام جمعه: برنامه‌های ملی فرصتی برای معرفی توانمندی‌های ایلام است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برگزاری برنامه‌های ملی نظیر سوگواره ملی علمدار کربلا فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز دوشنبه در آیین اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا افزود: استان ایلام چندین سال پیاپی میزبان هنرمندانی است که در عرصه های  مختلف آثار هنری خود را ارسال و در ایلام حضور پیدا می کنند که این مساله بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به موضوع سوگواره با عنوان علمدار کربلا حضرت عباس(ع)، اظهار داشت: حضرت عباس(ع) شخصیتی ویژه و ارزشمند برای همه ارادتمندان و مریدان آن حضرت بوده و بدون شک این ارتباط معنوی که با حضرت عباس وجود دارد، یک هدف معنوی ارزشمند و تاثیر گذار و بابرکت خواهد بود و امید است این برنامه سال آینده باشکوه تر برگزار شود.

وی با تسلیت شهادت امام هادی(ع) و بیان حدیثی از آن حضرت  ادامه داد: ایام شهادت ائمه اطهار فرصتی است که انسان با فرهنگ اهل بیت(ع) عصمت و طهارت آشنا شود و از آن برای تقویت بنیه دینی و مذهبی استفاده کند.

امام جمعه ایلام بر بهره گیری از سیره و الگوی ائمه اطهار در زندگی تاکید کرد و گفت: الگوگیری از روش ائمه اطهار(ع) موجب دستیابی به سعادت اخروی و دنیوی شده و انسان را در مسیر سعادت پیش خواهد برد.

به گزارش ایرنا، سوگواره ملی علمدار کربلا در رشته آوا و نواهای عاشورایی همه ساله به میزبانی ایلام برگزار می شود.

اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با موضوع آواها و نواهای عاشورایی با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در سه بخش مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی‌خوانی امروز با حضور مسئولان محلی در دفتر نمیانده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

در این آیین امین گجری، جلال زارع، حجت الله کرم الهی، رضا سهرابی، علی رشیدی و علی اکبر صالحی از استان‌های کرمانشاه، فارس، لرستان و ایلام با رای هیات داوران به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha