مبارزه با موادمخدر در سیستان و بلوچستان نیازمند عزم جدی است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با موادمخدر و مهار آسیب ناشی از آن وظیفه یک دستگاه خاص نیست و مردم و مسوولان نسبت به این مهم مسوول هستند و باید در سایه عزم جدی برای ریشه کنی این معضل اجتماعی گام برداشت.

به‌ گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شرایط موجود کشفیات موادمخدر در این استان نشان از یک حرکت برنامه‌ریزی شده در زمینه توزیع و انتقال دارد که نابودی آن علاوه‌بر اقدامات سخت افزاری نیازمند کارهای فرهنگی است.

وی سیستان و بلوچستان را خط مقدم مبارزه با موادمخدر در کشور عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی ویژه سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در پیشگیری از این آسیب اجتماعی تاثیر گذار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر راه‌اندازی هر چه سریعتر مراکز ماده ۱۶ در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار تاکید کرد و گفت: به منظور رفع اعتبار در جامعه باید علاوه‌بر مراکز موجود از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها نظیر اردوگاه‌های دانش آموزی نیز استفاده کرد.

وی اظهارداشت: علاوه‌بر درمان معتادان باید با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری به سمت اشتغالزایی افراد رها شده از بند اعتیاد پیش برویم تا شاهد ریشه کنی این معضل باشیم.

موهبتی بر تهیه و پخش ویژه برنامه‌های فرهنگی در صدا و سیما و فضای مجازی به منظور فرهنگ سازی در زمینه اعتیاد تاکید کرد.

وی تاکید کرد: همچنین ضروری است خیران نیک اندیش برای رفع این مشکل در سیستان و بلوچستان ورود کنند تا با کمک به معتادان شاهد جامعه سالم و عاری از این آسیب باشیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: امسال بیش‌از ۱۵۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد نصیری افزود: همچنین امسال شاهد دستگیری سه هزار و ۱۴۷ نفر در حوزه موادمخدر در سیستان و بلوچستان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۷۰ باند مسلح مواد مخدر در سیستان و بلوچستان توسط نیروهای نظامی و انتظامی متلاشی شدند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای انتظامی استان امسال ۲۰۵ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر داشتند که نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha