مشارکت انتخاباتی مردم همچون حضور در آیینهای انقلابی با اهمیت است

مشهد-ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: علاوه بر حضور و مشارکت خیابانی مردم در آیینهای ملی و انقلابی، مشارکت سیاسی و حضور مردم در پای صندوقهای رای نیز با اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد علی نبی پور روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب ایلامی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۴۲ سال گذشته حضور مردم در صحنه و مشارکت در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و نظامی موجب به دست آمدن موفقیتهای متعدد برای جمهوری اسلامی شد.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است چرا که فرد انتخاب شده چهار سال و یا شاید هشت سال ارکان مدیریت کشور را در اختیار می‌گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در انتخابات شوراها، در سطح محلی نیز اعضای شوراهای شهر و روستا برای مدت چهار سال مدیریت شهرها و روستاهای استان را بر عهده می گیرند لذا از مردم عزیز استان درخواست می شود در انتخابات پیش رو در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ حضور فعالی داشته باشند.

بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور "انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا" روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در سطح ۸۱ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی در سطح استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند. در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha