مانور زلزله در ۱۰ خانه هلال روستایی خاش و تفتان برگزار شد

زاهدان- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: مانور زلزله در ۱۰ خانه هلال روستایی شهرستان‌های خاش و تفتان با هدف آمادگی برای مقابله با شرایط بحران برگزار شد.

جلال هاشمزهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، بالابردن آگاهی‌های مردم و ایجاد فرهنگ ایمنی از اهداف مهم برگزاری این مانورها در نقاط روستایی است.
وی تصریح کرد: برگزاری این مانورها به صورت منظم و ماهانه بوده و افراد با نحوه پناه گیری و خروج از منطقه خطر آشنا می‌شوند.
رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: برگزاری مانور زلزله در خانه هلال روستاهای شهرستان‌های خاش و تفتان یکی از الزامات مهم بوده تا نیروهای مستقر در این ستادهای مدیریت بحران کوچک بتوانند اقدامات اولیه را برای کمک به حادثه دیدگان انجام دهند.
وی بیان کرد: اقدامات فوری و اتخاذ تدابیر نیروها در خانه‌های هلال روستایی در مواقع بحران دلگرم کننده و انرژی بخش بوده و تا رسیدن نیروهای امدادی شهرستان براحتی می‌توانند بخش بزرگی از مشکلات را رفع کنند.
هاشمزهی ادامه داد: در هر خانه هلال روستایی ۳۳ نیروی آموزش دیده حضور دارند که در شرایط دشوار براحتی می‌توانند بحران را مدیریت کنند.
وی گفت: شناسایی مشکلات و نقاط ضعف و قوت در خانه‌های هلال روستایی در شرایط وقوع حوادث بسیاری از نگرانی‌های حادثه دیدگان را رفع می‌کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha