۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84222286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف بنزین در خراسان شمالی ۲۲ درصد کاهش یافت 

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84222286
مصرف بنزین در خراسان شمالی ۲۲ درصد کاهش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: هر چند میزان مصرف بنزین در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش داشته است اما با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی انتظار کاهش بیشتری را داشتیم.

مجتبی شکوری روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۵۵ میلیون و ۶۸۴ هزار لیتر بنزین در استان مصرف شده است که این رقم در ۱۰ ماهه پارسال ۱۹۹ میلیون و ۳۰۴ هزار لیتر بود.

وی با اشاره به کاهش میزان مصرف نفت سفید در روستاهای استان گفت: خوشبختانه در سال های گذشته، اقدامات خوبی در زمینه گازرسانی به روستاها انجام شده و این امر سبب شده تا میزان مصرف نفت سفید کاهش یابد.

شکوری با بیان اینکه  در ۱۰ ماهه نخست امسال میزان مصرف نفت سفید ۳۷ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: میزان مصرف  نفت سفید از ۱۲ میلیون و ۸۵۲ هزار لیتر در ۱۰ ماهه پارسال به هشت میلیون لیتر در ۱۰ ماهه امسال رسیده است. 

وی گفت: میزان مصرف نفت گاز در نیروگاه شیروان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است به طوری که در ۱۰ ماهه پارسال ۲۰۷ میلیون و ۸۸۸ هزار لیتر از این سوخت به نیروگاه حمل شد اما امسال ۲۹۳ میلیون و ۹۸۹ هزار لیتر از این سوخت به این واحد منتقل شده است. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی با اشاره به کاهش ۱.۲ درصدی میزان مصرف سوخت سی.ان.جی در استان گفت: به طور متوسط هر ماه ۷.۵ میلیون مترمکعب سوخت سی.ان.جی در استان مصرف می شود. 

وی گفت: در ۱۰ ماهه پارسال میزان مصرف نفت کوره در استان هفت میلیون و ۸۳۸ هزار لیتر ثبت شده بود اما این رقم امسال به ۱۹ میلیون و ۳۰۵ هزار لیتر افزایش یافته است. 

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۱۲۲ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر  نفت گاز یورو چهار در استان توزیع و مصرف شده است.  

شکوری افزود: انبارهای سوخت در استان انبار تدارکاتی و ذخیره سازی است که برای مصارف کم ایجاد شده است و سوخت مورد نیاز از استان های همجوار به استان حمل می شود. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: در استان ۷۹ دستگاه نفت کش کار جابه جایی سوخت را انجام می دهند که از این تعداد ۶۸ دستگاه تریلی است.  

در خراسان شمالی ۴۹ جایگاه عرضه سوخت و فرآورده های نفتی، ۲۹ جایگاه سی.ان.جی و ۱۰۹ باب فروشندگی روستایی فعال است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha