۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84221950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا دفاتر زیارتی خراسان شمالی را زمین‌گیر کرد

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
کد خبر: 84221950
کرونا دفاتر زیارتی خراسان شمالی را زمین‌گیر کرد

بجنورد- ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن، دفاتر و شرکت‌های کارگزاری زیارتی این استان را زمین‌گیر و بسیاری از آنها را تا مرز تعطیلی پیش برده است.

محمدباقر قاصری روز دوشنبه در جمع دستگاه های اجرایی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان اظهار داشت: بسیاری از این دفاتر در یک‌سال اخیر هیچ درآمدی نداشته اند و هم اکنون تقاضای تعطیلی دارند که از آنان خواسته ایم یک سال مرخصی بگیرند تا بعد از بهبود شرایط، به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: ۲۵ دفتر زیارتی در استان خراسان شمالی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد هفت دفتر، معادل ۲۸ درصد، با توقف فعالیت به مرخصی رفته اند.

وی با بیان اینکه  شرایط فعالیت این کارگزاری ها بسیار سخت شده است، گفت: متاسفانه عمده شرکت های این بخش در یک سال اخیر هیچگونه فعالیتی نداشته اند که از نظر مالی با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

قاصری افزود: با وجود اینکه تمامی سفرهای زیارتی از سال گذشته تاکنون لغو شده است اما هم استانی ها برای سفر به عتبات عالیات، که بعد از پایان محدودیت ها صورت خواهد گرفت، استقبال خوبی داشته و در این خصوص ثبت نام می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود امکانات و فضاهای آموزشی سازمان حج و زیارت در استان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری کلاس های آموزشی و همایش ها، نیازمند مشارکت و همکاری دیگر دستگاه های فرهنگی زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی بر ضرورت راه اندازی کتابخانه تخصصی حج و زیارت در این استان تاکید کرد و گفت: تلاش داریم تا این مجموعه فرهنگی را ایجاد کنیم و پیش بینی می کنیم که استقبال خوبی هم از آن صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی از ابتدای پیدایش ویروس کرونا تاکنون به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان پرداخت شده است.

حسین فرخنده اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شده است اما با این وجود شاهد برخی از اقدامات موثر حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات به هنرمندان نیز بوده ایم.

وی بر کشاندن دامنه فعالیت های فرهنگی به فضای مجازی تاکید و اظهار داشت: باید در این راستا تلاش کنیم تا علاوه بر امیدآفرینی در جامعه، از طریق فضای مجازی باعث رونق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha