مراکز بهداشتی چهارمحال و بختیاری به ۵۰۴ باب افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز بهداشتی استان از ۱۴۵ باب در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ۵۰۴ باب در سالجاری افزایش یافت.

سید راشد جزایری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز هم‌اکنون با در اختیار داشتن هشت شبکه بهداشت و درمان، ۹ مرکز بهداشت شهرستان، ۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۶۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، سه مرکز آموزش و ۶ واحد آموزش بهورزی، ۳۰۷ خانه بهداشت، ۳۵ پایگاه سلامت، چهار پایگاه سلامت روستایی و چهار واحد تسهیلات زایمانی نقش مهمی در حوزه سلامت و بهداشت مردم استان ایفا می‌کند که قابل مقایسه با سالهای قبل از انقلاب نیست.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۱۳۵۷، سه مرکز بهداشت، سه مرکز آموزش بهورزی،۲۱ پایگاه بهداشت،۲۰ مرکز بهداشت شهری،۳۳ مرکز بهداشتی روستایی و ۸۶ خانه بهداشت در استان فعال بود.

جزایری، میزان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد را از دیگر خدمات انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان استان برشمرد و گفت: همچنین تعداد پزشک عمومی از ۱۵ به ۳۲۷ نفر و تعداد بهورزان از ۹۰ نفر به ۵۴۵ نفر از دیگر این دستاوردها به شمار می‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، درصد زایمان بهداشتی در سال ۵۷ را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در سالجاری به ۹۹.۹۳ درصد افزایش یافته است.

جزایری خاطرنشان کرد: همچنین درصد پوشش واکسیناسیون از ۳۰ درصد در سال ۵۷ به ۱۰۰ در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رسیده است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha