کمیته نظارت بر باشگاه‌های پرورش اندام زنجان تشکیل می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس هیات ورزش پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان گفت: به منظور اجرای رعایت دقیق و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از ابتلای ورزشکاران فعال در این رشته، کمیته نظارت در باشگاه‌های پررورش اندام و بدنسازی این استان شکل می‌گیرد.

مهران زرگری، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نامه ابلاغی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، مبنی بر بازگشایی باشگاه‌ ها و اماکن ورزشی و مسئول شناخته شدن روسای هیات در خصوص رعایت هرچه بهتر و بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، هیات پرورش اندام و بدنسازی این استان در نظر دارد کمیته نظارت را در تمام هیات های شهرستانی این رشته ورزشی پرطرفدار به منظور حفظ سلامت و تندرستی ورزشکاران و مربیان فعال، راه اندازی کند.

وی اظهار داشت: به همین منظور روسای هیات پرورش اندام و بدنسازی شهرستان های تابعه باید جلسات توجیهی با موسسین و مدیران باشگاه ها در خصوص نحوه فعالیت ورزشی در این شرایط کرونایی را برگزار کنند تا آنان با نحوه اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، به شکل بهتری آشنا شده و در این خصوص گام های دقیق و جدی تری بردارند تا سلامت حاضرین در باشگاه ها با تهدید و خطر مواجه نشود.

زرگری با اشاره به اینکه هیات پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان سعی دارد در اولین فرصت جلسات توجیهی خود در این رابطه را برگزار کند، تصریح کرد: تشکیل جلسات توجیهی مدیران باشگاه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برگزار خواهد شد چراکه این ویروس خطرناک و منحوس، ریسک پذیر نیست.

وی افزود: اکنون که باشگاه های ورزشی پس از قریب یکسال بازگشایی شده اند لازم است موسسین، مدیران، مربیان و ورزشکاران، دست در دست هم دهند تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از این مرحله سخت و شکننده به سلامت عبور کنیم.

زرگری با تاکید براینکه همه در برابر مقابله با این بیماری، مسوؤل هستیم و اگر فقط یک باشگاه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند چوب آن را همه باشگاه‌ها خواهند خورد، ادامه داد: قصد نداریم در این راستا به صورت سمبلیک کار کنیم و این هیات به منظور حفظ سلامت فعالان در این عرصه، هرچقدر هزینه داشته باشد آن را متقبل خواهد شد.

رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان زنجان گفت: این هیات در حد وسع و توان در پای کار است و هیچ اهمالی در این خصوص پذیرفتنی نیست و به حتم در صورت بی مبالاتی و بی توجهی ها با باشگاه های خاطی بر اساس مقررات برخورد قانونی می شود و به خاطر اهمیت بالای مساله هیچ اغماضی نیز در کار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، از پنجم اسفند ماه پارسال، فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر شیوع ویروس کرونا و حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها تا فروکش کردن این ویروس منحوس، ممنوع شده بود.  

در حال حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره مند است.    

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha