۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 84220951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زندگی اشرافی در جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارد

اهواز – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: زندگی اشرافی و حقوق های شاهانه هیچ جایگاهی در جمهوری اسلامی ندارند و باید ساده زیستی سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد یکشنبه در دیدار با کارکنان نیروهای مسلح  در مصلی اهواز اظهار داشت: اساس و بنیان حکومت اسلامی باید بر سادگی باشد و روحیات افرادی که در پیکره حکومت قرار می گیرند نباید بر مبنای اشرافی گری باشد و نباید میان حقوق آنها و طبقه متوسط جامعه فاصله زیادی باشد.

وی افزود: اگر در حکومت اسلامی داعیه دار عدالت هستیم باید زندگی ساده را در پیش بگیریم و اساس زندگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سادگی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه روحیه خودبرتربینی و تکبر باید در میان مسئولان برچیده شود گفت: در حالی که مردم فقیر هستند اما عده ای از مسئولان در حکومت اسلامی سفره های آنچنانی پهن می کنند و از زندگی ساده دور شده اند. 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز دستاوردهای ۴۲ ساله نظام جمهوری اسلامی را با زمان رضاشاه مقایسه می کنند. خط آهن توسط انگلیسی ها برای سهولت در کارهایشان از خرمشهر تا شمال کشیده شد و یا پل های متعدد در ایران زدند.  عده ای می گویند که محمدرضا پهلوی دموکراسی ایجاد کرد و زمانی که احساس کرد مردم او نمی خواهند از کشور رفت. سوال اینجاست که سال ۴۲ چه کسی ۱۵ هزار نفر از مردم بی گناه ورامین و قم را به خاک و خون کشید و یا در ۱۷ شهریور سال ۵۷ چه کسی بود که در میدان لاله مردم را به گلوله بست و در شهرهای متعدد ایران چه تعداد از مردم ایران کشته شدند.

موسوی فرد افزود: اوایل انقلاب می گفتند سه تا ۶ ماه دیگر انقلاب از هم پاشیده می شودکه اینگونه نشد سپس گفتند با ارتحال امام، انقلاب اسلامی به زمین می خورد که در سال ۶۸ پرچم انقلاب به دست خلف صالح این امت یعنی مقام معظم رهبری سپرده شد و اکنون ۳۲ سال از آن روز می گذرد.

وی گفت: ۱۹ بهمن سال ۵۷ من سرباز نیروی هوایی بودم که به فرمان امام فرار کرده بودیم و حکم اعدام ما را اعلام کردند. در آن روز یکدفعه اعلام شد که نیروی هوایی ارتش شاهنشایی با امام بیعت کرد که یک اتفاق بزرگ در کشور بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اکنون امنیت پایدار ایران اسلامی به برکت مجاهدت ها و ایثارگری های نیروهای مسلح است در حالی که این امنیت شاید آرزوی بسیاری از کشورها باشد. پس از پیروزی انقلاب، نیروهای مسلح در تمامی صحنه های انقلابی از مولفه های اصلی اقتدار ایران اسلامی بودند همچنین نیروهای مسلح در هشت سال دوران دفاع مقدس و در تحریم های گوناگون در صحنه های جهادی حضوری فعال داشتند و در کنار مردم بودند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha