۲۵۰ اثر به جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی ارسال شد

بجنورد- ایرنا- دبیر جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ اثر هنری به جشنواره موسیقی جوان و نوجوان استان ارسال شد که بیشترین آن در رشته پیانو است.

رضا امینی‌راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آثار هنرمندان در رشته سازهای ایرانی شامل تار، سه‌تار، کمانچه، نی، سنتور، تنبک، ضرب زورخانه‌ای و دف و در بخش سازهای جهانی شامل ویلن، گیتار و پیانو به صورت تک نوازی است.

وی با اشاره به اینکه بخش رقابتی این جشنواره در ۲ رده سنی شامل نوجوانان تا ۱۸ و جوانان تا ۲۵ سال است افزود: ۶۰ درصد شرکت کنندگان این جشنواره در رده سنی نوجوان است.

وی در ادامه گفت: ۸۰ درصد آثار ارسال شده به این جشنواره از بجنورد و الباقی  از دیگر شهرستان‌های استان است.

وی با بیان اینکه نفراول تا سوم جشنواره موسیقی جوان و نوجوان روز ۲۳ بهمن ماه انتخاب می‌شوند گفت: در روز ۲۵ بهمن ماه نیز مراسم پایانی در سالن گلشن بجنورد برگزار و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

عضو هیات انجمن موسیقی خراسان شمالی گفت: همچنین در آیین پایانی این جشنواره از پیشکسوتان موسیقی استان تجلیل می‌شوند.

امینی‌راد افزود: هدف از اجرای جشنواره موسیقی جوان و نوجوان کشف استعدادهای جوان، بومی سازی ظرفیت های فرهنگی و هنری و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه است.

استان خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است و در زمینه موسیقی مقامی صاحب عنوان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha