صدور آرای متقن از سوی قضات متکی به فعالیت پزشکی قانونی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: پزشکی قانونی دارای جایگاه ویژه و مهمی بوده و صدور آرای متقن از سوی قضات متکی به فعالیت این سازمان است و بدون فعالیت این حوزه بین رشته ای بسیاری از امور قضایی مرتبط به نتیجه لازم نمی‌رسند.

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان زنجان افزود: شان و جایگاه پزشکی قانونی طوری است که باید برای ارتقای آن کمک موثری شود.

 وی بااشاره به نقش حساس پزشکی قانونی به خصوص در مواقع بروز حوادث اظهار داشت: اولین نکته ای که در هر حادثه ای در ذهن اولیا و صاحبان حادثه ایجاد می شود این است که هویت آن افراد مشخص شود و این یکی از بزرگترین خدمتی است که قوه قضاییه به روح و روان مردم و آسیب دیده انجام می‌دهد.

حقیقی یادآورشد: از طرفی پزشکی قانونی ارتباط تنگانگی با مردم دارد و این نشان می دهد که جایگاه پزشکی قانونی باید تکریم و تقویت شود.

وی با بیان اینکه جایگاه این اداره کل را رییس کل دادگستری استان زنجان به رغم اینکه مشکلات حوزه های دیگر این دستگاه به خوبی تبیین کرده است، گفت: از شروع این پروژه

۱۱ سال می گذرد ولی بیش از ۷۰ درصد آن طی ۲ سال اخیر و در زمان فعالیت رییس کل دادگستری فعلی استان به نتیجه رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان نیز گفت: ساختمان جدید این اداره کل سال ۸۸ کلنگ زنی و برای اجرای آن ۶ میلیادر و ۹۰۰ میلیون تومان صرف و یک میلیاد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز تجهیزات برای این اداره کل از مرکز گرفته شده است

دکتر مهرداد ستاره با اشاره به تحولاتی که در فضای فیزیکی پزشکی قانونی استان زنجان ایجاد شده است، افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان زنجان در زمینی به مساحت پنج هزارو ۴۸۳ مترمربع با یک هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده است.

وی با بیان اینکه در آینده فاز دوم این اداره کل اجرایی خواهد شد، یادآورشد: آزمایشگاه سم شناسی امسال توسعه یافته و سکو بندی، تعبیه هود و خرید تجهیزات انجام و آزمایشگاه سم شناسی نیز توسعه یافته است.

ستاره تصریح کرد: آزمایشگاه سرولوژی پزشکی قانونی سال ۹۶ افتتاح شده است و هم اکنون در بحثهای نرم افزازی به شبکه های مختلف متصل هستیم و اخیرا با سامانه دانشگاه علوم پزشکی نیز دسترسی هایی ایجاد شده است که هم برای کار این سیستم و هم تسهیل در امور مردم بسیار کارگشا شده است و تا ۲ ماه آینده نیز نرم افزار تخصصی سازمان هم در واحد پذیرش نهایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری های لازم شهرستانهای ابهر، ماهنشان، خرمدره و طارم جزو ۱۲۵ طرح تجهیز و ساخت پروژه مراکز پزشکی قانونی کشور قرار گرفت که از سال بعد پیگیر تامین بودجه برای انجام این کار خواهیم بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha