گردشگری کشاورزی با اولین مجوز میراث فرهنگی در سمنان کلید خورد

سمنان- ایرنا- معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در استان برای مجموعه‌ای در شهر سمنان صادر شد.

به‌ گزارش ایرنا، محمد طاهریان روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: این مجوز گردشگری کشاورزی به واحد باغ سبز سمنان واقع در سنادره و به‌دنبال انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری کشاورزی در استان سمنان، ارائه شده است.

وی اضافه کرد: گردشگری کشاورزی به هرگونه فعالیتی که در مزرعه یا مرتع انجام می‌شود که اجازه می‌دهد تا عموم مردم، برای سرگرمی، تفریح یا با اهداف آموزشی، برای دیدن و لذت بردن از فعالیت‌های روستایی مانند کشاورزی، دامداری، فعالیت‌های تاریخی، فرهنگی، برداشت محصول دست‌چین، فعالیت‌های طبیعی و جاذبه‌ها به مزرعه مراجعه ‌کنند، گفته می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی پنج طرح گردشگری در استان سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: چهار طرح حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در استان افتتاح و یک طرح نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

 مهدی جمال افزود: سفره‌خانه سنتی در سمنان، اقامتگاه بوم‌گردی "عمارت دژگلی" در سرخه، مرمت و احیاء "یخدان قاطول"(موزه قاطول) و سفره‌خانه سنتی "آقاجان بزرگ" در گرمسار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هزینه راه‌اندازی این طرح‌ها را بیش از ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و در مرحله نخست، زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر فراهم می‌شود.

جمال از کلنگ‌زنی طرح مجتمع گردشگری در درجزین مهدی‌شهر در این ایام خبر داد و افزود: هزینه راه‌اندازی این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال است و زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha