۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84206839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان دمای هوای زنجان ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بنی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: میزان دمای هوای این استان به طور میانگین بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هوای استان زنجان از امروز /۱۳ بهمن ماه جاری/ روند افزایشی به خود گرفته است و این روند تا اواخر وقت روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شرایط جوی زنجان تا روز پنجشنبه به شکل پایدار خواهد بود و بارندگی نخواهیم داشت، اظهار داشت: میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده با دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر و گیلوان و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

سلطانی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده میزان حداقل و حداکثر دما در سجاس ۷- و ۴،  باش قشلاق گرماب ۶- و ۶،  خیرآباد ۶- و ۵،  گرماب ۶- و ۶، حلب ۶- و ۷، زرین رود ۵- و ۶، قیدار ۵- و ۶، فرودگاه زنجان ۴- و ۶،  زنجان ۴- و ۷، نیک پی ۴- و ۱۰، دندی ۴- و ۴، دانشگاه زنجان ۴- و ۷، صائین قلعه ۴- و ۷، فیله خاصه ۳- و ۱۰، ماهنشان ۲- و ۶، پری ۲- و ۵، ابهر ۱- و ۸، خرمدره ۰ و ۷، گیلوان ۴ و ۱۵، چورزق ۶ و ۱۵ و آببر ۸ و ۱۳، گزارش شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha