۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۱۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84206012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطر جریمه ۱۰ هزار میلیارد ریالی در انتظار شهرداری گرگان است

گرگان - ایرنا - شهردار گرگان با اشاره به باز بودن پرونده شکایت برخی شرکت‌ها و اشخاص از این نهاد در محاکم قضایی گفت که شهرداری در صورت محکوم‌شدن مجبور به پرداخت جریمه و غرامتی افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

عبدالرضا دادبود روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تعدادی از این پرونده ها در محلات چشم انداز، شهرک امام و پیرامون بلوار صیاد مطرح شده که تلاش می کنیم با استفاده از یک تیم حقوقدان و مجرب مبلغ محکومیت احتمالی در این پرونده ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایرنا ، در دهه های گذشته بازگشایی برخی خیابان‌ها و بلوارها و اجرای پروژه های عمرانی در گرگان با معارض و شاکی مواجه شد که این پرونده ها با شکایت افراد از سوی مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

دادبود به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ عنوان پروژه در دهه فجر از سوی شهرداری گرگان اشاره کرد و گفت که اعتبار این طرح ها افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی گفت: مولد سازی و افزایش ارزش افزوده املاک شهرداری از جمله سیاست های این نهاد در سال های اخیر است که در همین راستا در دهه فجر ساخت پروژه تجاری و مسکونی با مشارکت بخش خصوصی و اعتبار ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

دادبود در خصوص دلایل استفاده از تجهیزات خارجی در اجرای پروژه‌های گردشگری گرگان اظهار داشت: در اجرای پروژه سورتمه با شرکت‌های داخلی مذاکرات متعددی انجام شد اما طراحی سازه های داخلی با چشم انداز پروژه همخوانی نداشت و به پیشنهاد مشاوران تجهیزات مورد نیاز از شرکت چینی خریداری شد.

شهردار گرگان همچنین در خصوص ارزش ریالی املاک و مستغلات متعلق به این نهاد اظهار داشت: این موضوع در شهرداری مناطق مختلف در حال گردآوری است.

دادبود سال گذشته نیز وعده ارائه این آمار را داده بود که محقق نشد.

وی در خصوص پروژه تله‌کابین این شهر نیز گفت که اجرای این پروژه به اعتباری بین ۲ تا ۴ هزار میلیارد ریال نیاز دارد که در حال حاضر مراحل نهایی واگذاری ۶ هزار متر از اراضی جنگلی ناهارخوران به شهرداری برای این طرح در حال نهایی شدن است.

دادبود همچنین از راه اندازی خیابان غذا در هفته‌های آتی با یک سوم دکه های پیش بینی شده خبر داد و گفت: از مهمترین دلایل تاخیر این پروژه فراز و نشیب های بیماری کرونا است که با کاهش دکه ها این مشکل برطرف می شود .

شهردار گرگان در پاسخ به سوالی در خصوص برخی فشارها و  اعمال نظر در مدیریت شهری مانند مدیریت خانه های فرهنگ، توقف تخریب احکام قلع و قمع و یا معافیت عوارض مالیاتی برای برخی از تعاونی های مسکن وابسته به نهادهای حاکمیتی در این شهر گفت: قاطعانه از حقوق شهروندان دفاع کرده و شهرداری بدون دریافت عوارض هیچ مجوزی صادر نمی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha