مردم فارس بیش از ۳۰۴ میلیارد ریال صدقه دادند

شیراز-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: مردم این استان از ابتدای سال ۹۹ تا پایان دی، ظرف مدت ۱۰ ماه، ۳۰۴ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال صدقه دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حاکی از ۵۲ درصد افزایش است.

محمد بذرافشان، پنجشنبه افزود: از این میزان صدقه، ۱۵۶ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال از طریق واریز مستقیم و مابقی از طریق مراکز نیکوکاری در استان فارس جمع آوری شده است.

به گفته وی، در مدت مشابه سال گذشته، ۲۰۰ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۵۵۸ ریال صدقه توسط نیکوکاران این استان پرداخت شد.

بذرافشان اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال با وجود اعمال محدودیت‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، مردم نیکوکار استان فارس نه تنها همکاری خود را با این نهاد قطع نکردند بلکه بیش از پیش در کمک به نیازمندان پیشرو بودند و افزایش میزان صدقه در مدت یاد شده، موید این موضوع است.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ درصد از مشترکان این کمیته در این استان، صدقات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند که با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم تسهیل در پرداخت صدقات، باید به گونه‌ای پیش برویم که در سال آینده حداقل ۵۰ درصد مشترکان بتوانند از طریق الکترونیکی کمک‌های خود را پرداخت کنند.

بذرافشان بیان کرد: روش نوین دیگری برای پرداخت صدقات در مرحله اجراست که مشترکان با نصب نرم افزار بر روی گوشی همراه خود و دریافت کُد QR اختصاصی می‌توانند صدقات خود را در هر زمان از شبانه روز که تمایل داشتند به راحتی پرداخت کنند که این طرح تا پایان سال ۹۹ با جذب چهار هزار مشترک جدید و به صورت پایلوت در استان فارس اجرا می‌شود.

وی ادامه داد:خیران استان فارس همچنان می‌توانند صدقات خود را از طریق تلفن همراه و به شیوه‌های نوین الکترونیکی پرداخت کنند.

به گفته بذرافشان، کُد USSD کمیته امداد فارس با شماره گیری #۲*۰۷۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، نصب نرم افزارهای سکه، سنا، ارسال عدد ۱ به شماره ۸۸۷۷ ، تماس با شماره تلفن ملی نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ و سایت امداد امام(ره) به نشانی emdad.ir از دیگر راه‌های پرداخت صدقه به صورت غیر حضوری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha