۲.۲ میلیارد دلار داخلی‌سازی در ۹ ماهه امسال محقق شد

تهران- ایرنا- معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برنامه داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری در دستور کار است که در ۹ ماهه امسال با پروژه‌های اجرا شده در استان‌ها و برگزاری میزهای تعمیق داخلی‌سازی، ۲.۲ میلیارد دلار معادل ۶۸.۷ درصد برنامه به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "مهدی صادقی نیارکی" امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت امور صنایع وزارت صنعت و جهاد دانشگاهی افزود: یکی از ماموریت‌های وزارت صنعت بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود کشور برای ارتقای فناوری‌های موجود، توسعه و تعمیق ساخت داخل، افزایش بهره‌وری و غیره است.

وی با اشاره به نهضت ساخت داخل، تصریح‌کرد: این مهم با هدف ارتقای تاب‌آوری در مقابل تکانه‌های اقتصادی و رفع نیاز واحدهای تولیدی مورد تاکید وزارتخانه است.

صادقی نیارکی توضیح ‌داد: تاکنون در مجموع ۲۴۰ میلیون دلار در قالب میزهای ساخت داخل در حوزه‌های خودرو و قطعه‌سازی، پتروشیمی و پالایشگاهی، منجر به عقد قرارداد بین سازندگان داخلی و مجموعه‌های صنعتی شده است.

وی یادآور شد: امروز در سایت بهین‌یاب وزارت صنعت نیز ۲۱۰ گروه کالایی و اقلامی که با تولید داخلی، جایگزین واردات خواهند شد، مشخص شده است.

این مقام مسوول تصریح‌کرد: کشور با صادرات غیرنفتی اداره می‌شود و بر این اساس باید درآمدهای حاصله با اولویت، صرف خرید دانش فنی و فناوری شود، بخشی که در اختیار نداریم‌.

به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد دانشگاهی به‌منظور ارتقای سطح فناوری تولیدات داخلی، همچنین بومی‌سازی فناوری‌های وارداتی، ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور، افزایش توان فناورانه واحدهای صنعتی، تسهیل تولید و ایجاد زمینه جهش در تولید، افزایش نرخ بهره‌وری و بهبود توسعه اقتصادی ملی کشور، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تسریع در انجام امور زیربنایی و تحقیقاتی و حضور فعال در عرصه خدمت‌رسانی امضا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha