۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84197360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ هزار تن ماهی سالانه در خراسان رضوی تولید می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه به طور میانگین حدود ۱۳ هزار تن ماهی از هزار و ۴۵۷ استخر و منبع آب در این استان تولید می‌شود.

محمدرضا اورانی روز یکشنبه در مراسم معرفی مدیر جدید جهاد کشاورزی تایباد افزود: ۲۴ هزار منبع آب در خراسان رضوی وجود دارد که باید در راستای افزایش بهره وری شمار منابع پرورش آبزیان بیشتر شود که باتوجه به منابع آبی موجود در سطح استان این میزان تولید را می توان تا ۱۷ برابر افزایش داد و تولید ماهی خراسان رضوی را به بیش از ۱۷۵ هزار تن در هر سال رساند.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از دامداران استان خراسان رضوی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه افزون بر ۷۵۰ هزار تن انواع خوراک دام سنگین و سبک وارد این استان شده و با قیمت های مصوب در اختیار دامداران قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۸۱ کارخانه خوراک دام در استان فعال است که قسمتی از نهاده های مورد نیاز دام را تامین می کنند.

اورانی افزود: نیاز سالانه علوفه بخش دامپروری خراسان رضوی افزون بر ۶ میلیون تن است که بیش از ۷۰ درصد آن از مزارع استان تامین می شود.

وی ۴۵ درصد صادرات خراسان رضوی را از بخش کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری در مجموع، هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تجهیز خط مکانیزاسیون کشاورزان استان خراسان رضوی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بازپرداخت خط اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون ۱۵ درصد و پنج ساله است و برای خرید ادوات سنگین همچون تراکتور و کمباین سهم آورده متقاضی ۲۰ درصد و ۸۰ درصد و تسهیلات هم هفت ساله در نظر گرفته شده است.

اورانی به تولید گوشت قرمز و تخم مرغ در سطح استان اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز و تخم مرغ بالاترین رتبه تولید را در بین استانهای کشور دارد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی خودکفایی حاصل شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین در توسعه بخش دامپروری، تمرکز بر دامداری سبک می‌تواند روند پیشرفت ما را در راهبردهای توسعه شتاب بخشد.

در پایان این مراسم از زحمات محمد میری دیسفانی قدردانی و به جای ایشان جواد اعتضادی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان تایباد منصوب شد.

درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.

تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha