ائمه جماعت مساجد ظرفیت بالایی در جذب حداکثری جوانان دارند

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک با تاکید بر جلب مشارکت حداکثری جامعه به ویژه جوانان در انتخابات گفت: ائمه جماعت مساجد ظرفیت بالایی در جذب حداکثری جوانان دارند.  

امین بابایی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی ائمه جماعات بخش کهریزک، اظهار داشت: مشارکت حداکثری نسل جوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی از کارهای ویژه و مهم ائمه جماعت است که باید با دقت در این عرصه کار شود.
وی خاطرنشان کرد: مساجد علاوه بر وظیفه ذاتی خود در ترویج فرضیه های مذهبی، در پویایی، بالندگی و ارائه خدمات مطلوب به جامعه نیز اثرگذار هستند، ائمه جماعت در مساجد باید برای حضور جوانان در عرصه های مهّم کشور تلاش کرده و آن ها را به فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دعوت کنند.
بابایی اضافه کرد: جوانان اگر به صحنه های مختلف فعالیت های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی مانند انتخابات نیایند شاهد شور و نشاط در جامعه نخواهیم بود.
این مسئول با اشاره به در پیش داشتن بزرگترین جریان سیاسی کشور در خرداد سال آینده و برگزاری همزمان چهار انتخابات در استان تهران، افزود: ائمه جماعات به تاسی از نقش ارزشمند و معنوی خودشان در خصوص جلب مشارکت حداکثری و تشویق افراد معتمد و نیکنام برای پذیرش مسئولیت در حوزه شورا ورود کنند.
بخشدار کهریزک سپس با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت جامعه اسلامی به فرهنگ و ترویج نماز، که محور عبادات و پایه و اساس خودسازی است افزود: اولین وظیفه پیامبران در جامعه اقامه نماز، بوده و یکی از مهمترین وظیفه حکومت اسلامی نیز اقامه نماز و عزم ملی برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه می‌باشد.
بابایی تصریح کرد: اقامه نماز در جامعه، یک فرهنگ ویژه و خاص ایجاد می کند که اگر این فرهنگ در جامعه حاکم شود مانع و سد ورود مفاسد و منکرات خواهد شد.
وی اضافه کرد: فرهنگ نماز اگر در یک جامعه حاکم شود فساد و ناامنی اجتماعی نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
بابای گفت: گاهی نسبت به نماز خیلی کوتاهی می شود اما ضروری است ائمه جماعت در مساجد ضمن ترویج فریضه نماز بر برپایی نماز جماعت به ویژه با حضور جوانان و نوجوانان توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه باقرشهر و کهریزک نیز در این جلسه با اشاره به نقش مساجد از ابتدای صدر اسلام تاکنون و به ویژه در انقلاب اسلامی ایران افزود: در شرایط کنونی نیز مساجد با وجودی که معمولاً به عنوان مکانی برای عبادت شناخته می‌شود اما همواره نقش مهمی در حرکت‌های اجتماعی داشته‌اند.
حجت الاسلام استیری خاطرنشان کرد: ادامه مسیر حرکتی ارکان‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی باید برای تولید محتوای ارزشی، مبنای کار باشد و در این زمینه می توان از ظرفیت کانون مساجد استفاده کرد که امیدواریم این مسئله بتواند ما را در توسعه عرصه فرهنگی رهنمون شود.
وی همچنین خواستار برنامه‌ای جامع برای رفع نیازهای فرهنگی آحاد جامعه در مساجد شد و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری این ظرفیت را دارند که بتوانند این نیازها را در زمینه‌های ترویج مسائل فرهنگی و هنری و جلب مشارکت و حضور فعالانه جوانان و نوجوانان در مساجد تامین کنند.
نشست هم اندیشی ائمه جماعات شهر کهریزک امروز(پنجشنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک، امین بابایی بخشدار کهریزک، عباسی رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک و ائمه جماعات مساجد شهر کهریزک در سالن جلسات شورای شهر کهریزک برگزار شد.
بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha