۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84194083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پذیرش پروازها در فرودگاه گیلان به حالت عادی بازگشت

رشت- ایرنا- با انجام عملیات برفروبی در فرودگاه سردار جنگل رشت، و بهبود شرایط جوی پذیرش پروازها به حالت عادی بازگشت.

مدیرکل فرودگاه گیلان نیم روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: پرواز شماره ۴۰۸۵ هواپیمایی زاگرس از مسیر بوشهر به رشت دقایقی قبل وارد فرودگاه سردار جنگل رشت و متعاقب آن پرواز شماره ۹۰۴ هواپیمایی ایرتور از مسیر مشهد به رشت هم اکنون وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد.
سید محسن میرحسینی  افزود: عملیات برفروبی فرودگاه سردار جنگل رشت به پایان رسیده و پروازها یکی پس از دیگری پذیرش خواهند شد.
بارش برف و مساعد نبودن شرایط جوی صبح امروز دوم بهمن ماه مانع از نشستن پرواز ها در فرودگاه رشت شده بود .
 برای  امروز ۱۲ سورتی پرواز های رفت و برگشت به مسیرهای تهران، کیش، تبریز،اصفهان از فرودگاه سردار جنگل رشت برنامه ریزی شده است .
در زمان حاضر ۸۲ پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به مقاصد تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، اهواز، بوشهر و شیراز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha