۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84193100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان جهانی بهداشت: آلودگی هوا سالانه ۷ میلیون قربانی می گیرد

تهران-ایرنا- سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده است که سالانه بیش از ۷ میلیون نفر در جهان به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: بر اساس تحقیقات این سازمان محدود کردن آلودگی هوا به سطح توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت می تواند سالانه از مرگ ۵۰ هزار نفر در اروپا بکاهد.

 براساس برآورد این سازمان آلودگی هوا یکی از اصلی ترین دلایل بیماری و غیبت از کار در جهان است.

شهرهایی که خیابان های آن شلوغ و مصرف سوخت درآنها بالاست مرکز بیماری های مرتبط با آلودگی هوا هستند.

 سازمان جهانی بهداشت  توصیه کرده سطح ذرات ریز (PM۲.۵) سالانه به طور متوسط ​ از ۱۰ میکروگرم در هر متر مکعب هوا بیشتر نشود. سطح اکسید نیتروژن (NO۲) نیز  نباید از آستانه ۴۰ میکروگرم در هر مترمکعب تجاوز کند.

این تحقیقات که روز چهارشنبه در مجله پزشکی لانست منتشر شده براورده کرده است که مرگ زود هنگام در نتیجه این آلاینده ها فشاری را در تقریبا هزار شهر اروپا ایجاد کرده است و کاهش ذرات ریز و اکسید نیتروژن به سطح مورد تایید این سازمان می تواند از ۵۱ هزار و ۲۱۳ مرگ زودهنگام در اروپا جلوگیری کند.

مارک نیووهن هویزن از موسسه بهداشت جهانی بارسلون گفت این تحقیقات ثابت کرد که بسیاری از شهرها هنوز هم اقدامات کافی برای رفع آلودگی هوا بکار نبسته اند.

مرگ ناشی از آلودگی هوا در شهرهای مختلف جهان متفاوت است برای مثال سطح اکسید نیتروژن در مادرید سالانه در ۷ درصد از مرگ ها در این شهر نقش دارد.

به طور متوسط ۸۴ درصد از جمعیت شهرهای مورد مطالعه در معرض ذرات آلاینده ای بودند که بالاتر از سطح مورد توصیه سازمان جهانی بهداشت قرار داشت. ۹ درصد شهرها در معرض سطح بسیار بالاتر از سطح توصیه شده اکسید نیتروژن قرار داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha