امکان فعالیت حضوری در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل فراهم شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت:با صدور مجوز لازم از سوd ستاد مقابله با کرونای استان امکان حضوری افراد درهمه کتابخانه های عمومی فراهم شد.

به گزارش ایرنا ، پروانه رضا قلیزاده روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال افزود: کتابخانه‌های عمومی که دارای شرایط کرونایی زرد و نارنجی باشند از امروز می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت نسبت به پذیرش حضور افراد در کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند.

او با بیان اینکه بر اساس مصوبات اخیر ستاد استانی پیشگیری از کرونا ارائه خدمات کتابخانه‌ای به صورت انفرادی در شرایط نارنجی و زرد بلامانع می‌باشد، اظهارکرد: بخش امانت در کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و زرد فعال شده و سالن‌های مطالعه که پیش از این تعطیل بودند با ۳۰ درصد ظرفیت خود در اختیار مراجعان خواهند بود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های عمومی گفت: کتاب امانتی به مدت یک هفته در قرنطینه نگهداری می‌شود تا مشکلاتی در خصوص انتقال ویروس کرونا از این طریق به وجود نیاید.

رضاقلیزاده همچنین از راه‌اندازی و اجرای طرح پیک کتاب توسط این اداره کل در اردبیل خبر داد و افزود: این طرح با هدف ارسال کتاب به درب منازل اعضای کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی شده و در صورت اعلام آمادگی رئیس و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی سایر شهرستان‌های استان این اداره کل همکاری خواهد کرد.

وی نسبت به تامین اعتبار تکمیل کتابخانه مرکزی نیمه‌کاره خلخال قول مساعد داد و افزود: پیشنهاد انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال برای احداث کتابخانه مرکزی این شهر در محل فعلی کتابخانه عاشوری‌زاده و عدم امکان واگذاری زمین در اختیار آموزش و پرورش از جمله عوامل تاخیر در تکمیل پروژه احداث کتابخانه مرکزی خلخال است.

وی اظهارکرد: بر اساس قوانین دستگاه‌های اجرایی دولتی حق واگذاری ساختمان و یا زمین در اختیار به نهادهای غیردولتی همچون نهاد کتابخانه‌های عمومی را ندارند و تنها راهکار فعلی ادامه پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی خلخال تعیین تکلیف زمین واگذار شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

او گفت:در صورتی که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اقدام به معاوضه زمین واگذار شده برای احداث کابخانه مرکزی در خلخال کند ، اداره کل راه و شهرسازی اقدام به فسخ قرارداد و بازپس گیری زمین واگذار شده بر اساس قوانین جاری کشور خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  استان اردبیل افزود: با تکمیل پروژه نیمه‌کاره ساختمان کتابخانه مرکزی خلخال ، این اداره کل نسبت به تجهیز تامین منابع کتاب و تامین نیروی انسانی آن اقدام می‌کند.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: اعتباراتی از محل اعتبارت استانی برای ادامه عملیات اجرایی پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهر خلخال تامین خواهد شد.

فریدون بابایی افزود: علاوه بر این ، کتابخانه مرکزی خلخال از اعتبارات فرهنگی حاصل از فروش کارخانه نئوپان این شهرستان که قول آن پیش‌تر توسط مسئولان بنیاد مستضعفان و مالک قبلی این کارخانه داده شده، بهره‌مند خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha