۲۵ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84185241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۳۸ هزار آزمایش فنی خاک در کشور انجام می‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: سالانه ۳۸ هزار آزمایش مختلف برای اجرای پروژه‌ها انجام و در سامانه کنترل مدیریت کیفیت و سیستم یکپارچه به صورت آنلاین در اختیار ناظر، کارفرما و پیمانکار ارائه می‌کند.

به گزارش ایرنا، مجید کیانپور روز پنجشنبه به رسانه‌ها در بوشهر اعلام کرد: در زمان حاضر حدود ۵۰۰ نوع آزمایش در بخش‌های مختلف قیر، بتن، آسفالت، سنگ، زمین‌شناسی، مقاومت مصالح در حوزه فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مهمترین هدف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور گسترده‌تر در پروژه‌های زیربنایی و در قسمت ساختگاه و بخش مطالعات ژئوتکنیک آنها و کنترل کیفی حین اجرای کار است.

کیانپور ادامه داد: به تازگی امکانی به نام سامانه PMS یا سامانه مدیریت روسازی را در کشور وارد کرده‌ایم که به صورت دانش‌بنیان، بر اساس تکنولوژی روز و با دستگاه اسکنر هوشمند جاده‌ای همه سطح معابر را اسکن کرده و نقاطی که خرابی احتمالی دارد مورد بررسی و در فریم‌های مختلف تصویربرداری و کنار هم گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: براین اساس نقاط نیازمند بهسازی، نوسازی و یا روسازی به دستگاه بهره‌بردار اعلام شده و منطبق بر همان شرح خدمات موجود با پیمانکار قرارداد بسته و از طریق دستگاه مشاور  مرمت و نوسازی آن را مدیریت می‌کند.

کیانپور یادآور شد: در زمان حاضر این مدیریت هوشمند در انحصار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک است و از اول مهرماه کار مدیریت روسازی برای ۶۰ هزار کیلومتر در کشور آغاز شده که تاکنون ۶۰ درصد آن به وسیله ۲ اکیپ در ۲ قسمت کشور انجام و از ۲۷ دی‌ماه نیز وارد استان بوشهر می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یک سامانه منسجم آنلاین و مبتنی بر وب، دارای رابط کاربری ساده و سریع برای نگهداری اطلاعات روسازی معابر، تعیین اولویت‌­ها و تعیین زمان بهینه برای تعمیرات و پیگیری روند تعمیر از طریق پیش بینی وضعیت روسازی در آینده‌است، این سیستم به مدیران در دستیابی به سیاست‌های اقتصادی کارا برای ایجاد، ارزیابی و نگهداری روسازی معابر در شرایط مطلوب خدمت دهی کمک می‌کند.

کیانپور گفت: براساس توافق انجام شده با استاندار بوشهر قرار است آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و مناطق محروم روستایی و در بخش دهیاری‌ها حضور گسترده‌تری داشته و سرویس دهی و خدمت رسانی کند و در بخش خصوصی برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها تفاهم نامه‌ای با نظام مهندسی برای نقش آفرینی کنترل کیفی ساختمان‌ها منعقد شده‌است.

کیانپور افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با سابقه‌ای بیش از۶۰ سال برای ارتقای فنی پروژه‌های عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده گام‌های مهم تاکنون برداشته و نقشی مهم در افزایش عمر مفید و ارتقای کیفی پروژه‌ها ایفا کرده‌است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران گفت: در بیش از ۷۸ درصد پروژه‌های عمرانی استان بوشهر، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان آزمایشگاه معتمد حضور دارد و به شکل ویژه و روزانه کار را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه بیشتر با حدود ۲۴ دستگاه اجرایی در قالب فعالیت‌های گسترده‌ای همکاری دارد اما در مجموع با حدود ۴۷ دستگاه اجرایی مشغول انجام وظیفه و همکاری است و به جز وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن و وزارت کشور با وزارت نفت هم همکاری بسیار خوب و گسترده‌ای دارد.

کیانپور گفت: با وجود شرایط تحریمی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک نه تنها کارش کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده و از ۲۶ فاز که در بخش‌های فارس، عسلویه و جم مستقر است، حضور گسترده‌ای در مطالعات ژئوتکنیکی و کنترل کیفی ۲۰ فاز نفتی دارد و در بخش پتروشیمی نیز ، از ۳۷ پروژه این آزمایشگاه در حدود ۲۱ پروژه حضور گسترده و فعالی داشته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha