رانندگان متخلف از طرح حق تقدم عابر پیاده در مشهد جریمه سیستمی می‌شوند

مشهد- ایرنا- رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: هوشمندسازی گذرگاه‌های عابر پیاده مشهد آخرین هشدار به رانندگان متخلف از طرح حق تقدم عابر پیاده در این شهر و ورود به مرحله جریمه و اعمال قانون سیستمی است.

سرهنگ علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کلانشهر مشهد در چهارچوب طرح رعایت حق تقدم عابر پیاده، نخستین گذرگاه هوشمند عابر پیاده کشور در منطقه ۱۰ این شهر وارد مرحله عملیاتی شده ‌است.
وی اضافه کرد: در این طرح که با مشارکت و همراهی شهرداری مشهد انجام شده‌است با استفاده از لیزر به خودروهایی که هنگام چراغ قرمز روی خط عابر پیاده توقف می کنند و وارد حریم عابر پیاده می‌شوند به صورت تصویری و صوتی هشدار داده می‌شود.
رییس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ایمن سازی و پاکسازی معابر و حریم عابران پیاده از خودروها و وسایل مزاحم از اولویتهای پلیس راهور است و با همکاری شهرداری اقدامات میدانی و فرهنگسازی‌های لازم در خصوص رعایت حق تقدم عابر پیاده صورت گرفته ‌است و هوشمندسازی گذرگاههای عابر پیاده آخرین فرصت به رانندگان متخلف برای اصلاح رفتارشان است.
رحیمی افزود: در حال حاضر رانندگانی که هنگام چراغ قرمز وارد گذرگاه عابر پیاده می‌شوند توسط ماموران پلیس راهور مستقر در محل جریمه می‌شوند اما در مرحله بعد از اجرای این طرح  جریمه این دسته از رانندگان سیستمی اعمال خواهد شد.
وی تاکید کرد: تعاملات خوبی با شهرداری مشهد در راستای تحقق اهداف پلیس راهور و ایمنی تردد عابر پیاده وجود دارد و پیش بینی می شود که این تعامل و اجرای طرح‌های مشترک به الگویی در کشور تبدیل ‌شود.
طرح هوشمندسازی گذرگاههای عابر پیاده به صورت آزمایشی در تقاطع بلوار اندیشه واقع در منطقه ١٠ کلانشهر مشهد در حال اجراست به این صورت که در این تقاطع با استفاده از لیزر به خودروهایی که هنگام چراغ قرمز روی خط عابر پیاده توقف کنند به صورت صوتی و یا درج روی تابلوی کنار چراغ فرمان هشدار داده می شود و درصورت بی توجهی، پلیس راهور، رانندگان خودروهای متخلف را جریمه خواهد کرد.

پروژه "حق تقدم عابر پیاده" با هدف کاهش آمار تلفات عابران پیاده در سوانح رانندگی در مشهد در دستور کار است و  این طرح به صورت مرحله به مرحله در مناطق مختلف شهری اجرا می‌شود.

طی یک سال گذشته سعی شده است علاوه بر تمرکز بر اصلاح و تجهیز پیاده روها و پیاده راه‌ها، زیرساخت‌های "حق تقدم عابر پیاده" با اصلاح تقاطع‌ها و خطوط عابر پیاده فراهم شود.

هدف از اجرای این پروژه نهادینه سازی عبور عابران از خطوط عابر پیاده و احترام به چراغهای راهنمایی و رانندگی است همچنین در این طرح خودروها نیز مانند بسیاری از شهرهای دنیا، زمانی که عابری در حال عبور از عرض خیابان است باید از سرعت خود بکاهند و یا متوقف شوند تا شهروندان به راحتی از عرض خیابان عبور کنند.

طبق آخرین اعلام رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی ۸۴ درصد جانباختگان تصادفات مشهد عابران پیاده و موتورسواران هستند که ۴۹ درصد از این تعداد را عابران پیاده و ۳۵ درصد را موتورسواران تشکیل می دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha