مطهری: در شهرآورد ثابت کردیم لیاقت فینالیست شدن در آسیا را داشتیم

تهران- ایرنا- مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با عملکرد خوب خود مقابل استقلال نشان دادیم بی‌دلیل در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی نکردیم.

به گزارش ایرنا، «حمید مطهری» با اشاره به عملکرد سرخپوشان در شهرآورد نود و چهارم پایتخت اظهار داشت: گلی که در دقیقه ۲ بر اثر اشتباه فردی خوردیم از نظر ذهنی تیم ما را کمی با مشکل رو به رو کرد اما رفته رفته شرایط تیمی ما به ویژه در نیمه دوم بهتر شد. سعی کردیم از فضای طولی و عرضی حریف استفاده کنیم و شکل بازی را به نحوی رقم بزنیم که مالک توپ باشیم.

 مطهری گفت: در این یکسالی که ما آمدیم همیشه سعی کردیم تاکتیک خودمان را به حریف دیکته کنیم و بازی مالکانه داشته باشیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد بازگشت پرسپولیس به بازی پس از دریافت گل خاطرنشان کرد: استقلال با ۳ هافبک در زمین بازی می‌کرد اما شکل بازی خودمان را به حریف دیکته کردیم. طراحی ما پس از گلی که خوردیم خوب پیش رفت و توانستیم خودمان را به حریف دیکته کنیم. در تمام بازی‌ها حتی برابر تیم‌های بزرگ آسیا از نظر مالکیت تیم برتر میدان بودیم.

وی ادامه داد: با وجود بازیکنانی که از دست دادیم توانستیم شکل بازی را حفظ کردیم. این فلسفه مربیان ما است. پرسپولیس نشان داده فلسفه و فکر پشت عملکردش است. جدایی بشار تیر خلاص برای ما بود. ۳ هفته قبل از فینال آسیا نمی‌دانستیم که بشار می‌رود. مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، علی علیپور و علیرضا بیرانوند را از دست دادیم اما هرگز از هیچ فردی نام نبردیم اما در مورد بشار باید بگویم که شکل بازی ما مالکانه بود و سخت بود چنین بازیکنی را از دست بدهیم.

مطهری با اشاره به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا اضافه کرد: قهرمانی در آسیا قابل دسترس بود اما بازیکنی مانند بشار نقش کلیدی در تیم ما داشت. همیشه به کار تیمی اعتقاد داریم. از سید جلال حسینی تا مهدی عبدی برای ما ارزشمند هستند. تک تک بازیکنان مهره‌های اساسی برای تیم ما به حساب می‌آیند.

وی در خصوص روند پرسپولیس پس از فینال آسیا گفت: از هفته اول لیگ فوتبال شناور و بازی مالکانه را در دستور کار داشته‌ایم. قبول دارم در یکی دو بازی شرایط همیشگی‌ را نداشتیم. با وجود اینکه چند بازیکن اصلی خود را از دست بدهیم سخت است روندمان را حفظ کنیم. مانند نیمه دوم بازی با ذوب‌آهن. ما از آن ۴۵ دقیقه درس‌های زیادی گرفتیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با عملکرد مهدی عبدی خاطرنشان کرد: عبدی کار خودش را انجام می‌دهد. فشاری که روی عبدی و سایر مهاجمان گذاشتند واقعا بالا بود. در این شرایط، سخت است بخواهید توانایی‌هایی خود را نشان دهید. اجازه دهید بازیکنان کارشان را کنند. عبدی یکسری ایراداتی دارد که مقصرش ما هستیم اما بازیکنان باید به بلوغ تاکتیکی برسند و بیشتر از توانایی فنی خود استفاده کنند. تا بازیکنان تمام و کمال در اختیار تیم باشند.

وی در مورد بازی گرفتن از نوراللهی در خط حمله گفت: او در عمق مهدی عبدی بازی می‌کرد. احمد الان شرایط متفاوتی دارد اما نقش مهاجم را نداشت. با هوشیاری احمد نوراللهی موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم. او خیلی خوب دوید و برای ما از تمام توان مایه گذاشت. از فضای پشت دفاع حریف استفاده کردیم اما ضربات آخر را نتوانستیم به خوبی به ثمر برسانیم.

وی افزود: بازیکنان ما مقصر نیستند و اگر کسی مقصر است ما به عنوان کادر فنی مقصر هستیم.

مربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر دیاباته برای استقلال گل می‌زد همه از آن تعویض به خوبی یاد می‌کردند.

وی در مورد اینکه چرا پرسپولیس تعویض نمی‌کرد اضافه کرد: مهدی عبدی هم آسیب دید که او را تعویض کردیم. تیمی که مو به مو وظایفش را در زمین انجام می‌دهد نیازی به تعویض ندارد. اگر تعویض می‌کردیم و گل می‌خوردیم به ما انتقاد می‌کردند و کادر فنی به شرایط بازیکنان بیشتر از هر فرد دیگری واقف هستند. به خاطر هواداران ناراحت شدیم چون ممکن بود نتیجه فوق‌العاده‌ای رقم بخورد. از همه هواداران عذرخواهی می‌کنیم و از همه آنها تشکر می‌کنیم که انرژی مثبت به ما می‌دهند.

وی گفت: در نیمه دوم سوار بازی شدیم و تعویض دیاباته یکی از دلایل این موضوع بود. ضمن اینکه فشردگی بازی استقلال را از بین می‌بردیم. همچنین از فضای کناری استفاده کردیم. برای مثال گل دوم را از این طریق زدیم. دوندگی بالای و سرعت حمله به ما کمک کرد.

مطهری اضافه کرد: از پیشکسوتان می‌خواهم به هم احترام بگذاریم. باید صحبت فنی و خوب کنیم و به حواشی کمتر بپردازیم.

وی در خصوص فرم دفاع وسط‌های پرسپولیس گفت: مدافعان ما سرزن‌های فوق‌العاده‌ای ‌هستند و از بازی هوایی حریفان استقبال می‌کنیم. البته بگویم دفاع تیمی ما حرف اول را می‌زند. دفاع ما از خط حمله آغاز می‌شود. در آسیا تنها ۴ گل خوردیم که همه آنها از پنالتی بود. موقعیت به حریفان نمی‌دهیم.

مربی پرسپولیس در مورد بی احترامی به کادر فنی برای جدایی برخی بازیکنان گفت: صحبت‌های یحیی گل‌محمدی حقیقت بود. همیشه سعی کردم فنی صحبت کنم و اگر مشکلاتی باشد درون خانواده باشد. «یحیی گل‌محمدی» صبور است. بهتر است مردم قضاوت کنند و آنها می‌دانند چه اتفاقی برای تیم ما رخ داده است. هدف همه باید این باشد پرسپولیس را ارتقا دهیم نه اینکه با کارهای غیر کارشناسی ضربه بزنیم. همیشه نگاه ما رو به جلو است. 

وی گفت: همه از تیم فعلی و بازیکنان حمایت کنند. می‌خواهیم دوباره قهرمان لیگ شویم. این تیم شایستگی قهرمانی  دارد و می‌خواهیم دوباره قهرمان شویم. لازمه کار حمایت هیات مدیره است. مسوولان و مدیران فعلی باشگاه شبانه‌روز کار می‌کنند و باید از آنها تشکر کنم.

وی در مورد قضاوت داور بازی گفت: کرمانشاهی مسلط قضاوت کرد. احساسم این است که در برخورد مهدی عبدی باید بازیکن حریف اخراج می‌شد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما امروز ثابت کردیم لیاقت فینالیست شدن آسیا را داریم.

وی گفت: بازیکنان ما امروز خیلی زحمت کشیدند. وقتی خلاصه بازی و زحمت بازیکنان را بار دیگر دیدم، خیلی حسرت خوردم که چرا به برتری نرسیدیم اما به طور حتم بهتر خواهیم شد.

مطهری خاطرنشان کرد: هنوز خیلی از بازی‌های لیگ باقی مانده و تلاش می‌کنیم به تیمی که مدنظرمان است برسیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha