۲۲ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۵۷
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 84182338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادف کامیون با اتوبوس های نظامی در مسکو ۴ کشته به جا گذاشت

مسکو - ایرنا- بر اثر تصادف یک کامیون با چند اتوبوس ارتشی در حومه مسکو ۴ نظامی کشته و ۴۳ نظامی دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی استانداری استان مسکو روز دوشنبه اعلام کرد: بر اثر برخورد کامیون با چند اتوبوس حامل نیروهای نظامی در جاده نووریژسکی در حومه مسکو چهار نفر کشته و ۴۳ نفر مصدوم شدند.

این حادثه در۲۸  کیلومتری مسکو رخ داد و بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، راننده کامیون کنترل آن را ازدست داده و به اتوبوس های نظامی برخورد کرد و بر اثر آن چهار نظامی در دم کشته شدند.  

 همه افراد مصدوم به بیمارستان منتقل و در مورد این حادثه پرونده جنایی باز شد .

 سالانه حدود ۳۰-۳۵ هزار نفر در تصادفات رانندگی در روسیه جان خود را ازدست می دهند.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه پیشتر با اشاره به کشته شدن ۳۵۰ هزار نفر در یک دهه در تصادفات رانندگی در روسیه،  ابعاد و تلفات انسانی حوادث و تصادف های  رانندگی در این کشور را بسیار گسترده و وحشتناک توصیف کند.

 پوتین در نشست شورای دولتی روسیه با موضوع حوادث رانندگی به آمار رسمی که از کاهش ۱۱.۸ درصدی تصادفات رانندگی در روسیه در سال های اخیر حکایت دارد،  اشاره کرد و ادامه داد: در سال های اخیر شمار افرادی که دارای خودرو شده اند به شدت افزایش یافته و بطور میانگین از هر یکهزار شهروند روس ۳۰۰ نفر خودرو دارند.
وی افزود: بدیهی است که تعداد خودروها در روسیه افزایش می یابد و این مساله چالشی برای رانندگان و مسئولان این عرصه خواهد بود.

رییس جمهوری روسیه بر ضرورت توجه بیشتر به ارتقای فرهنگ رانندگی در کشورش  و تدابیر پیشگیری از تصادفات رانندگی به ویژه مساله افزایش و هماهنگی بیشتر در اخذ جرایم رانندگی تاکید کرد.
فرهنگ رانندگی، استفاده از خودرو به شیوه معمول و برخورداری همگانی از وسایل نقلیه شخصی در دوران کمونیستی معمول نبود و بیشتر مختص مقام ها، شرکت های دولتی و اقشار خاصی بود.
اما چند سال پس از فروپاشی شوروی (۱۹۹۱) با احیای اقتصاد نفتی، صنعتی و بازرگانی که سبب ارتقای رفاه و درآمد، رانندگی عمومی تقریبا از ۱۵ سال پیش با موج خرید خودرو در روسیه فراگیر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha